هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

رسانه_فاطمیه_باشیم


http://fatemye.com/

  • شعائر دین
 اهل بیت علیهم السلام و معارف ارایه شده توسط آنان، که همان شعایر دین مبین اسلام اند، در لابلای کتب روائی و در اثر جهل و نادانی ناشناخته مانده اند. برای حفظ این مکتب از گزند هجمه مطالب ضاله و مضله، راهی جز حفظ و احیای آثار و شعایر این دین نیست. یکی از مهمترین شعایر این دین، نام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و شعایر فاطمیه است.
  • اهمیت و عظمت شهادت حضرت فاطمه زهرا علیها السلام
 در کلمات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، مقام و منزلت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها بیان شده است، ولی جز خودشان این مقام را کسی نمی تواند ادراک کند، چرا که فرمود: «براستی او فاطمه نامیده شد چون خلایق از معرفت او منقطع و عاجزند.» از این رو شهادت آن جناب و دفن شبانه و مظلومانه اش، مصیبت عظمایی است که هیچ بیانی نمیتواند عظمت واقعه را آشکار کند؛ عمق فاجعه به حدی است که در افق علمی هیچ عالمی و ادراک هیچ عاقلی نمی آید جز آن کس که در فراق او فرمود: «اما اندوهم همیشگی است و شبهایم همراه بیداری» ،«نفسی علی زفراتها محبوسة یا لیتها خرجت مع الزفرات» سؤال از این مظلومیت، برای پویندگان اسلام، مسیر هدایت و برای جویندگان حقیقت، ارشاد به ولایت علوی و تشیع صادقی است.
  • اهمیت عزاداری برای بانوی بی نشان
 عصاره وجود فاطمه زهرا علیها السلام خون سید الشهدا علیه السلام است. اگر حرکت سیدالشهدا علیه السلام شجره طیبه دین اسلام را پا برجا نگه داشت، دفن مظلومانه صدیقه کبری سلام الله علیها به این شجره حیات بخشیده بود، از این رو برافراشتن بیرق عزاداری برای سیدالشهدا علیه السلام اهتزاز پرچم این دین و افراشته ماندن بیرق عزاداری برای صدیقه شهیده علیها السلام جاودانه ماندن آن ولایت و آن تشیع است.
  • اهمیت عاشورای فاطمی
 در طول تاریخ اسلام عالمانی جلیل القدر برای زنده نگه داشتن نام و نشان آن حضرت تلاش های مستمری داشتند ولی در دو دهه گذشته فقها و مراجع عظام برای احیای مقام علمی و عملی آن بزرگ بانوی اسلام حرکتی بزرگ را آغاز کردند. تلاش آنان با عنایات ویژه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف که صاحب این ماتم عظمی هستند و همت و جوشش مردانی با غیرت و تعصب، در هر طبقه و پست و مقامی، به اینجا رسید که در روز عاشورای فاطمی مردم، دسته های عزاداری تشکیل میدهند و خیرین به شکل های مختلف به دستگاه عصمت و قدس فاطمی خدمت می کنند تا شاید تسلیتی به پیشگاه حضرت ولی عصر صاحب الزمان علیه السلام و مرهمی بر قلب جریحه دارش باشد.
 عاشورای فاطمی روز سوم جمادی الثانی است، روزی که سوگواران ایام فاطمیه (از 13جمادی الاول تا 3جمادی الثانی)، به شکل هیآت عزادار و سیاه پوش بیرقها را افراشته، در کوچه و خیابان، به نوحه خوانی و مرثیه سرایی می پردازند. این روز از سوی قوای مقننه و مجریه در سال 1378هجری شمسی به عنوان روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (‌سلام الله علیها) تعطیل رسمی (‌عمومی) اعلام شد.
 پایگاه اطلاع رسانی فاطمیه به مناسبت این روز و با حمایت مؤسسه احیای امر حضرت امیر المؤمنین علیه السلام راه اندازی شد تا در راستای اهداف و وظایفش در حد توان خود کمکی به طالبین شعایر فاطمیه کرده باشد. البته این به آن معنا نیست که همه محتوای عرضه شده بر روی این پایگاه، مورد تأیید این مؤسسه میباشد.
  • اهداف و وظایف این پایگاه:
* حفظ شعایر فاطمیه، ترویج آن و ارج نهادن به همت و تلاش کسانی که در این عاشورا عاشورایی عمل می کنند.
* تولید و یا معرفی برنامه‏ ها در زمینه‏ های مختلف ایام فاطمیه و فرهنگ عاشورای فاطمی و به منظور تبلیغ و اطلاع رسانی آموزه ‏ها و شعایر فاطمیه در سطوح مختلف تخصصی و عمومی.
* انتشار کتب، مجلات و جزوات و اطلاعات تولید شده به صورت الکترونیکی یا مکتوب در زمینه ایام فاطمیه. 
* تقویت و ترویج عوامل رشد و توسعه فرهنگِ فاطمیه و تعمیم آن در حوزه‏ های علمی و فرهنگ دینی عمومی.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد