هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

اینجا عقل هر حکیمی در مقام صدیقۀ کبری مبهوت می‌شود



 این قضیه را شیخ صدوق از حسین بن خالد و او از امام هشتم علی بن موسی الرضا نقل می‌کند. امام رضا شخصیتی است که قولش قول خدا است، اما در این روایت تعبیر این است: از پدرم موسی بن جعفر او از پدرش جعفر بن محمد او از پدرش محمد بن علی و همچنین تا می رسد به رسول خدا .


بعد متن حدیث این است که رسول اللّٰه به امیرالمومنین فرمود: یا علی عدّه‌ای از قریش نزد من آمدند، و مرا عتاب کردند، با عتاب با من برخورد نموده و گفتند: چرا از تزویج فاطمه به قریش منع کردی؟ و چرا فاطمه را به علی تزویج نمودی؟ بعد تعبیر خاتم انبیا این است...

دو مطلب در این جاست، فهم حدیث مشکل است، روایت در کتب ذکر شده است، اما درایت و فهمش در کتابها نیست.

 مهم این است که فرمود: به خدا قسم! به آنها گفتم نه من در منع قریش دخیلم، تا از شما دریغ نموده باشم و نه من در تزویج فاطمه به علی سهیم هستم. من در این قضیه دخالتی ندارم.

اینجا عقل هر حکیمی در مقام صدیقۀ کبری مبهوت می‌شود. چرا که خاتم انبیا قسم یاد نموده، شخصی که خدا به نصّ قرآن فرموده: (از روى هوى سخن نمی‌گوید ) قسم یاد می‌کند که: «وَاللّٰه» ، آن هم قسم به این اسم. نه من منع کردم از شما و نه من تزویج کردم فاطمه را به علی .

این تعبیر محیّرالعقول است: جبرئیل بر من هبوط کرد و گفت: اللّٰه جل جلاله می‌گوید: اگر علی را خلق نمی‌کردم، برای فاطمه کفوی نبود از آدم تا بعد از آدم .

نکته ای که از این روایت برای اهلش استفاده می‌شود این است که علی را خلق کردم که کفو فاطمه باشد. این مقام حضرت صدیقۀ طاهره است.

 کتاب حلقه وصل رسالت و امامت- صفحه284
************

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد