هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

بیانات آیت الله علوی بروجردی در دیدار با جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی


بیانات آیت الله علوی بروجردی در دیدار با جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله علوی بروجردی (دامت برکاته) به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد جواد علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) و پایگاه اسلامی، مکانی است که مورد عنایت بزرگان بوده و این توفیق نصیب شما شده که در این ایام موفق به زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) شده اید.

ایشان با اشاره به اینکه تقوا یکی از موضوعات بسیار مهم و مورد تأکید در قرآن و روایات است، ابراز داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: هیچ نژادی برتر از نژاد دیگر نیست و برترین امت، اشخاصی هستند که تقوای بیشتری دارند.

معظم له با اشاره به اینکه مقام و مال، معیار برتری و فضیلت نیست، خاطرنشان ساخت: شخصی به خدا نزدیک تر است که تقوای بیشتری دارد و مابقی ملاک های امروزی از نظر اسلام فاقد ارزش است.

آیت الله علوی بروجردی تصریح کرد: یکی از وجوبات خطبه نماز جمعه، امر به تقواست که نشان از ارزش بالای آن دارد و بدون آن به خطبه امام جمعه اشکال وارد می شود.

ایشان بیان داشت: عامه مردم مکلف به تقوا هستند؛ اما مسئولین باید از تقوای بیشتری برخوردار باشند؛ چراکه با جامعه سر و کار داشته و یکی از لوازم انجام درست کارها، تقواست.

معظم له اظهار داشت: اگر کسی در مسیر حق عمل کند، مسئولیت کارهایش در مقابل خدا بیشتر می شود و باید تقوای بیشتری کسب کند.

آیت الله علوی بروجردی ابراز داشت: بی تقوایی، بی عدالتی و ... با اسلام تطابق ندارد و ما نیز باید به این أمر توجه زیادی داشته باشیم.

ایشان با اشاره به اهمیت مسئله تقوا، خاطرنشان ساخت: سعد، یکی از یاران نبی مکرم اسلام (ص) است و بعد از فوت او، رسول اعظم(ص) در تجهیز و تکفین این شخص شراکت داشته و او را در قبر گذاشتند؛ اما پیامبر(ص) بعد از دفن او فرمودند: الان می شنوم که فشار قبر استخوان های سعد را خرد کرد؛ چراکه او در خانه با اهل و عیالش بد خلق بود و تقوای لازم را نداشت.

معظم له با تأکید بر خودسازی، تصریح کرد: حضرت زینب کبری(س)، استاد خودسازی است که در شب یازدهم نیز با وجود شهادت برادر، فرزندان، برادرزاده ها و ... نماز شب خود را ترک نکرد و به صورت نشسته آن را به جای آورد.

آیت الله علوی بروجردی با بیان این مطلب که امام علی(ع) تا به امروز مانده است، یادآور شد: با مرگ، افراد تمام نمی شوند؛ چراکه افعالی انجام داده اند که در دنیا و آخرت برای آنان ماندگار است.

ایشان بیان داشت: ما وقتی در پستی واقع می شویم، این مسئولیت در مقابل خدا افزون است و به طور کامل ثبت و ضبط می شود؛ پس باید با نیت الهی و تقوای بالا فعالیت ها را انجام دهیم.

معظم له اظهار داشت: نماز اول وقت، توجه در نماز، عدم دروغگویی و ... از مباحثی است که باید به آن توجه داشت؛ اگرچه به وسیله انجام فعالیت های روزانه خسته باشیم؛ چراکه هدف وسیله را توجیه نمی کند.

آیت الله علوی بروجردی ابراز داشت: مکتب ما آکنده از فضیلت هاست و عمل زدگی و روزمرگی نباید ما را از مسئولیت در مقابل خدا غافل کند.

ایشان در پایان از حضور مردم در انتخابات تقدیر و تشکر کرد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد