هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

استواری در باورمندی به ولایت معصومین علیهم السلام




حضرت آیت الله یثربی دامت برکاته، در دویست و سی و دومین جلسه از سلسله جلسات به سوی معرفت، با ادامه تشریح فرازهای زیارت عاشورا، استواری در باورمندی به ولایت اهل بیت علیهم السلام را موجب تبدیل شدن سئیات به حسنات دانستند.

این جلسه که در شامگاه چهارشنبه، 21 بهمن ماه 1394، مطابق با اول جمادی الاول 1437  برگزار شد، استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم، خاطر نشان کردند: ثبات قدم و استواری در همراهی با اهل بیت علیهم ‌السلام، یکی از خواسته‌های مهم در زیارت عـــاشورا است. این خواسته، با بیانات گوناگون در معارف شیعی، از جمله زیارت جامعه کبیره نیز ذکر شده است.

معظم له ابراز داشتند: روایاتی که آیه شریفه «ثمَّ لتسئلنّ عن النعیم» را تفسیر می‌کند، نعیم را به معنی "ولایت حضرات معصومین علیهم‌السلام" دانسته است؛ نه به معنی نعمت ‌های مادی. با این تفسیر، اهمیت ثبات قدم در همراهی أهل بیت علیهم ‌السلام آشکارتر می‌شود.

استاد معظم با استناد به روایاتی در باب ولایت اظهار داشتند: تنها نعمت ولایت اهل بیت علیهم السلام است که برائت از جهنم را برای بندگان تضمین و قطعی می کند. به عنوان نمونه، رسول خاتم صلی الله علیه و آله می فرمایند: اهل بیت من علیهم السلام، سرمایه ای تضمین شده برای سعادتمندی و دوری از آتش جهنم است.

آیت الله یثربی تصریح نمودند: یکی از آثار استوار ماندن بر ولایت اهل ‌بیت علیهم‌السلام، در روز قیامت روشن می‌شود؛ آنگاه که مردم می‌بینند در پرونده‌ برخی افراد، هیچ سیئه و گناهی وجود ندارد، چرا که به فرمان الهی تمام گناهان آنان، به دلیل استواری در باورمندی به ولایت معصومین علیهم ‌السلام، تبدیل به حسنه گردیده است.

ایشان در بخشی دیگر از بیانات خود، به مناسبت فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی عنوان داشتند: در پیروزی نهضت مردم، نقش مرجعیت شیعه و نیز همراهی تمام اقشار و گروه‌های سیاسی اجتماعی، دارای جایگاه بسیار مهمی بود. رواج اتهام زنی و دیگر مسائل خلاف شرع و اخلاق، ناشایست است و استمرار انقلاب با آلوده نشدن مسئولان و هادیان نظام به مطامع دنیوی ممکن خواهد بود.

استاد معظم در پایان خاطرنشان کردند: کمرنگ شدن مسائل اخلاقی و درشت‌گویی از خطرات مهمی است که حریم اخلاقی جامعه‌ی اسلامی را تهدید می‌کند و باید حدود شرع و اخلاق، در جامعه پاسداری شود. حریم بزرگان دین و مراجع که مرزداران دیانت و معنویت می‌باشند، باید از سوی آحاد مردم حفظ شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد