هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

مبنای علم کلام تان ، قرآن و نهج البلاغه و کلمات اهل بیت علیهم السلام باشد مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمى وحید خراسانى



کلام اسلام، آن هم مذهب حق یعنی ما یتلقی از ائمه ی اهل بیت، آن کلام حقی است که ارزشش وقتی فهمیده می شود که ما عند الناس شناخته بشود .
ان شاء الله سعی کنید مبنای علم کلام تان ، قرآن و نهج البلاغه و کلمات اهل بیت علیهم السلام باشد . کلامی ارزش دارد که موافق باشد با کتاب و روایات اهل بیت. و انحراف از این دو موجب ضلال است .

بسم الله الرحمن الرحیم
هرکسی کاری را که مشغول است باید آن کار را بشناسد . شناخت عمل بسیار مهم است چون سه مرحله دارد . همان طوری که درخت ریشه ایی دارد ، تنه ایی دارد ، میوه ایی دارد ، معرفت آن شجر متوقف است بر معرفت اصل و فرع و ثمر .
اما کار شما کلام است . کلام یعنی چه ؟ تارة اطلاق می شود بر تلفظ، ولی مراد این نیست . علمی است علم کلام، و آن علم، اصل همه ی علوم است . ریشه ی شجره ی طیبه ی دین، عبارت است از علم کلام . سه مرحله هست علم: آیة محکمة ، سنة قائمة ، فریضة عادلة. إنما العلوم ثلاثة. آیه ی محکمه عقائد است ؛ سنت قائمه ملکات نفسانی است ، فضائل اخلاقی ؛ فریضه ی عادله فقه است . لذا انسان کامل، کسی است که در هر سه، کمال مطلوب را تحصیل کند .
اولاً علم کلام یعنی علم اصول عقائد . اعتقادات، اصل الأصول است. " أَ لَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِی السَّماء تُؤْتی‏ أُکُلَها کُلَّ حینٍ بِإِذْنِ رَبِّها " . این بیان خداست . شجره طیبه اصلش ثابت است. این ثبات، ریشه اش در قرآن است: " یُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِت‏ " . آن ریشه می شود علم کلام . علم کلام همان قول ثابت است . اعتقادات حقه اگر برهاناً تمام بشود ، قهراً منقلب می شود در مرحله ی ملکات نفسانی به اخلاق فاضله، در مرحله ی عمل به اعمال صالحه .
اولاً باید این قاعده را حفظ کرد: کلام اسلام، آن هم مذهب حق یعنی ما یتلقی از ائمه ی اهل بیت، آن کلام حقی است که ارزشش وقتی فهمیده می شود که ما عند الناس شناخته بشود .
الآن در دنیا چقدر مسیحی هست ؟ ممالک متمدن، مذهبشان ، آیین شان مسیحیت است . کلام مسیحیت حدش چیست ؟ تورات است و انجیل . اما تورات : خداوند خدا عالم را در شش روز آفرید ، در زمان نوح طغیان و عصیان روی زمین زیاد شد ، خداوند از خلقت آدم پشیمان گشت و در دل خود محزون شد . این تورات همه ی آن فرق . انجیل: عیسی کلمه بود ، کلمه نزد خدا بود ، کلمه خود خدا بود . بعد انجیل را مطالعه کنید ، نهایت امر همان عیسایی که اول کلمه، بعد نزد خدا، بعد خود خدا، به دار آویخته شد . کسی هم که به دار آویخته بشود، به حکم انجیل ملعون است . این عقیده ی نصاراست . مسیحیت محورش این است . عیسی خداست ، بعد خدا تنزل می کند در شکم مریم ، بعد زاییده می شود ، آخر هم به دار آویخته می شود ، خود خدا ملعون می شود .
ما قدر این دین را نشناختیم . بعد به قرآن رجوع کن، ببین معرفت نسبت به خدا چیست . " سَبَّحَ لِلَّهِ ما فِی السَّماواتِ وَالْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیم‏، لَهُ مُلْکُ السَّماواتِ وَالْأَرْضِ یُحْیی‏ وَ یُمیتُ وَهُوَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیرٌ" ؛ خدای قرآن " هُوَ به‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ علیم" است ؛ " هُوَ اللَّهُ الَّذی لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ عالِمُ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَةِ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحیم‏؛ هُوَ اللَّهُ الْخالِقُ الْبارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنى ". این خدای قرآن و اسلام است ، آن خدای مسیحیت و پاپ است . دنیا در ضلال مبین است.
بعد باز اسلام، گوهرش ، جوهرش در نهج البلاغه است : " أَوَّلُ الدِّینِ مَعْرِفَتُهُ .... تا وَ کَمَالُ تَوْحِیدِهِ الْإِخْلَاصُ لَهُ وَ کَمَالُ الْإِخْلَاصِ لَهُ نَفْیُ الصِّفَاتِ عَنْهُ لِشَهَادَةِ کُلِّ صِفَةٍ أَنَّهَا غَیْرُ الْمَوْصُوفِ وَ شَهَادَةِ کُلِّ مَوْصُوفٍ أَنَّهُ غَیْرُ الصِّفَة " . " بتشعیره المشاعر عرف أن لا مشعر له ، بتجهیره الجواهر عرف أن لا جوهر له ... ضاد النور بالظلمة والوضوح بالبهمة ". شقق القمر می کند .
قرآن، نهج البلاغه، اساس کلام حق است. ان شاء الله سعی کنید در این دو جهت عالم بشوید .
قهراً ریشه ی دین می شود علم کلام . بعد تنه ی دین فقه است . میوه اش سعادت دنیا و آخرت است . کلامی ارزش دارد که موافق باشد با کتاب ، روایات اهل بیت. بعد انحراف از این دو موجب ضلال است . ما قدر این مذهب را نمی دانیم . مالک، رأس و رئیس مذهب مالکیه است . مذاهب اهل سنت از نظر ائمه فقاهت چهار مذهب است : مالکی، حنبلی، شافعی، حنفی . معایب هریک إلی ما شاء الله . ما اشاره می کنیم .
اول مذهب ، مذهب مالکی است . امام این مذهب، مالک است ، فقیه اهل مدینه . نص کلام او به نقل امام المنقدین ذهبی در تذکرة الحفاظ این است : خدا در آسمان است ، علم خدا در زمین است . این حد ائمه ی اهل سنت است . خدا در آسمان است ! آسمان مخلوق خداست یا نه ؟ اگر مخلوق است چه جور مکان خالق است ؟ اینقدر ادراک و شعور نیست .
اما این مذهب: کلام امام ششم را ببین ، اوست ریشه ی علم کلام . یک قسمت از بیان این است: یَا هُوَ، یَا مَنْ لَا هُوَ إِلَّا هُو، یا من لا یعلم ما هو إلا هو. هر جمله ای شق القمر است . همه این[ضمیر اشاره] هستند اما او[ضمیر اشاره] منحصر است به او. لا یدرک ولا یوصف. " کلما میزتموه بأوهامکم فی أدق معانیه فهو مخلوق مثلکم مردود إلیکم ". این کلام این مذهب است . هر جمله ای شق القمر از آسمان علم و حکمت است .
سعی کنید ان شاء الله علم کلام تان ، جوهره ی قرآن و کلمات اهل بیت باشد . اگر بخواهید موفق بشوید ان شاء الله در این رشته کمک بشوید ، از امروز همه تان شروع بکنید به قرائت قرآن از اول قرآن. " فَاقْرَؤُا ما تَیَسَّر مِنه ".‏ بعد آن قرآن را هدیه کنید به صاحب العصر و الزمان ، لامحاله نظر عنایت او شامل حالتان می شود ؛ شما را از اضطراب ، انحراف، بیمه می کند .
اصول عقائد بسیار مهم است . تمام قدرت شیطان صرف می شود برای القاء باطل در اصول . وقتی ریشه درخت فاسد شد ، تنه ، شاخه ، ثمر ، همه فاسد می شود . علم کلام، اصل الاصول است . مرجع کتاب است و نهج البلاغه و کلمات اهل بیت عصمت و طهارت. اعلام متکلمین عامه از فخر رازی تا دهلوی تا تفتازانی ، اگر انحرافات اینها را کسی ملاحظه کند ، کتب مفصلی می شود
مددی گر به چراغی نکند آتش طور**** چاره ی تیره شب وادی ایمن چه کنم
خلاصه در علم کلام از قرآن، نهج البلاغه، اعتقادات و روایات امام ششم ، امام هشتم در اصول عقائد، ان شاء الله کوچک ترین انحرافی حاصل نشود .
اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه، فی هذه الساعة وفی کل ساعة ولیا وحافظا وقائدا وناصرا ودلیلا وعینا حتی تسکنه أرضک طوعا وتمتعه فیها طویلا.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد