هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

بیانات حضرت آیت الله علوی بروجردی مدظله العالی در جشن شکرانه خانه‌دار شدن هزار خانواده نیازمند قمی



بیانات حضرت آیت الله علوی بروجردی مدظله العالی در جشن شکرانه خانه‌دار شدن هزار خانواده نیازمند قمی در سالن همایش‌های ساختمان شهرداری



بیانات حضرت آیت الله علوی بروجردی مدظله العالی در جشن شکرانه خانه‌دار شدن هزار خانواده نیازمند قمی در سالن همایش‌های ساختمان شهرداری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله علوی بروجردی به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید محمدجواد علوی‌بروجردی ظهر امروز در جشن شکرانه خانه‌دار شدن هزار خانواده نیازمند قمی که در سالن همایش‌های ساختمان شهرداری مرکز قم برگزار شد، با بیان اینکه دهه فجر یادآور فداکاری‌های مردم ایران اسلامی به ویژه علمای قمی است، اظهار کرد: در حرکت دهه فجر اقشار فقیر و نیازمند جامعه اسلامی با انقلاب همراه بودند و این افراد در دفاع مقدس نقش اصلی را بر عهده داشتند.

* ایشان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی وام‌دار مستضعفان است، اضافه کرد: نظام اسلامی باید محرومیت‌های قشر نیازمند جامعه اسلامی را برطرف کند، مسئولان بخش‌های مختلف با این اقدامات خداپسندانه رسالت مقدماتی خود را برای ولی نعمت‌های نظام اسلامی انجام می‌دهند.


*حضرت آیت الله علوی بروجردی از تلاش کمیته امداد امام خمینی استان قم برای استفاده از ظرفیت خیرین مردمی در ساخت منازل مسکونی برای نیازمندان تقدیر کرد و ادامه داد: ارائه خدمات وظیفه دولت است اما در شرایط کنونی که امکانات محدود است و توان خدمات‌رسانی توسط دولت به محرومین به صورت گسترده وجود ندارد خیرین باید نقش اصلی را ایفا کنند.


*ایشان کمک به قشرهای نیازمند جامعه اسلامی را از آرمان‌های امام خمینی(ره) برشمرد و یادآور شد: رفع نیاز مستضعفان جایگاه معنوی انسان را افزایش می‌دهد و خداوند پاداش مناسبی برای خیران در نظر گرفته است.


*معظم له افزود: شکرانه خانه‌دار شدن هزار خانواده نیازمند این است که زنان این خانواده‌ها محیط خانه را آکنده به محبت و فرزندان خود را خداترس و وظیفه‌شناس نسبت به مملکت تربیت کنند.


*آیت الله سید محمد جواد علوی بروجردی با اشاره به اینکه توجه کردن به استعداد جوانان و نوجوانان سبب پیشبرد اهداف نظام اسلامی می‌شود، عنوان کرد: اگر این استعدادها در خانواده‌ها تربیت شوند می‌توانند در آینده اقدامات مناسبی را در جامعه اسلامی انجام دهند.


*ایشان با بیان اینکه مردم و مسئولان نسبت به یکدیگر مسئولیت‌های مشخصی دارند، اظهار کرد: مادران باید عفاف و وظیفه‌شناسی را به فرزندان خود آموزش داده و خشونتی که در عرصه‌های مختلف نهادینه شده را به محبت تبدیل کنند زیرا جامعه اسلامی با محبت ماندگار می‌شود، زمانی مردم رشد، توان و رفاه دارند که در کنار یکدیگر باشند.


*معظم له با تاکید بر اینکه مردم در جنگ تحمیلی نقش اصلی را در پیروزی نظام اسلامی بر عهده داشتند، گفت: کشورهای مختلف که اکنون مدعی دوستی با نظام اسلامی هستند در دفاع مقدس مقابل مردم ایران ایستاده و کمک‌های مختلفی به نیروهای بعثی داشتند.


*آیت الله علوی‌بروجردی از مردم به عنوان سرمایه‌های اصلی جامعه اسلامی نام برد و اضافه کرد: مسئولان وظیفه دارند در خدمت مردم باشند و اگر در انجام رسالت خود کوتاهی کنند باید در مقابل خداوند پاسخ‌گو باشند؛ باید برای خدمات‌رسانی به مردم از فضاها و تفکرات حزبی و خطی دور باشیم.


*ایشان با اشاره به اینکه مسئولان در برابر به استعدادهایی که در میان خانواده‌های محروم نادیده گرفته می‌شود، مسئول هستند، مطرح کرد: بسیاری از علوم و دستاوردهای علمی کشورهای غربی از ایران اسلامی گرفته شده است، باید با همدلی و همزبانی به دنبال خدمات‌رسانی به مردم بوده و استعدادهای موجود در جامعه اسلامی را پرورش دهیم.


*آیت الله علوی بروجردی یادآور شد: اینکه خیران مردمی در ساخت منازل نیازمندان نقش اصلی را بر عهده دارند نشان از همدلی میان مردم است که باید قدردان این نعمت باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد