هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

اهمیت تبلیغ در ماه محرم




اهمیت تبلیغ در ماه محرم
حضرت آیت الله یثربی دامت برکاته، در پایان درس خارج فقه، به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام تبلیغ دین الهی را تقویت دین و مبانی اعتقادی مردم دانستند.

این جلسه که در روز چهار شنبه، 15 مهر ماه 1394، مطابق با 23 ذی الحجة 1436 برگزار شد، استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم، با استناد به روایتی از رسول خاتم صلی الله علیه وآله اظهار داشتند: در این روایت ذکر شده است که گروهی نه پیغمبرانند و نه شهداء؛ اما پیامبران الهی و شهداء به حال شان غبطه می خورند. این افراد واسطه آشتی دادن و محبت میان بندگان و خداوند هستند.

استاد معظم افزودند: در روایت دیگر از رسول خاتم صلی الله علیه وآله محبوب خداوند آشکار می شود: «حسین منّی وأنا من حسین، أحبّ الله من أحبّ حسینا» رسول خاتم صلی الله علیه وآله و حضرت سیّدالشهداء علیه السلام از یک نور واحد خلق شده اند و وابستگی عجیبی به هم دارند، لذا وقتی در روز عاشورا سنگ تنها به پیشانی حضرت سیدالشهداء علیه السلام نمی خورد؛ بلکه گویا این سنگ بر پیشانی رسول خاتم صلی الله علیه وآله خورده است، آن تیری که به قلب حضرت سیدالشهداء علیه السلام زدند، گویا به قلب رسول خدا صلی الله علیه وآله وارد شد.

معظم له با اشاره به وظیفه خطیر علما و روحانیت خاطر نشان کردند: در هنگام تبلیغ دین الهی، قلوب مردم به محبت اهل بیت علیهم السلام، به ویژه حضرت سیدالشهدا علیه السلام ترغیب می شود. این محبت، تنها محبت به حضرت سیدالشهدا علیه السلام نیست؛ بلکه محبت به رسول خاتم صلی الله علیه وآله و پروردگار متعال است. اینجاست که اهمیت تبلیغ دین در ایام محرم الحرام بیشتر آشکار می شود.

معظم له در پایان خطاب به روحانیت تصریح کردند: حضور خود را در میان مردم پررنگ تر کنید؛ چرا که این عمل موجب تقویت دین الهی و مبانی اعتقادی مردم می شود. لذا از هیچ یک از روحانیت بابت غیبت در مجالس سوگواری و قصور در انجام وظیفه نزد پروردگار و حضرت سیدالشهدا علیه السلام پذیرفته نیست.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد