هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

بیانات حضرت آیت الله علوی بروجردی در ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر



بیانات حضرت آیت الله علوی بروجردی در ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله علوی بروجردی به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله علوی بروجردی امروز در ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر که در شبستان نجمه خاتون برگزار شد، با اشاره به اینکه غدیر فقط یک مسئله تاریخی نیست، اظهار داشت: غدیر مسئله روز بشریت و جهانی است.

وی با اشاره به اتمام حجت حضرت علی(ع) با صحابه و یاران رسول الله، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) با همه ساکتین بعد از رحلت رسول الله در خصوص غدیر اتمام حجت کردند که آیا شما نشنیدید و ندیدید رسول اکرم(ص) چه کسی را جانشین خود کرد؟

تولیت مسجد اعظم افزود: حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) آن روز اتمام حجت کردند تا همه بدانند انکار غدیر چه عوارض و عواقبی برای جامعه اسلامی در طول قرون و اعصار خواهد داشت.

آیت الله علوی بروجردی تصریح کرد: این اتمام حجت باید به نحو کامل از سوی حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) انجام می شد که یادآور رسول الله بودند.

تاثیر زمامداران در روی گردانی از غدیر

وی با اشاره به تاثیر زمامداران و اربابان نفوذ قومی و جاهلی در روی گردانی مردم از خلافت حضرت علی(ع)، گفت: بازیگران منکر غدیر، صحنه را به نحوی تنظیم کردند که مردم فریب بخورند یا جرات اظهارنظر پیدا نکنند.

انکار غدیر اصالت اسلام را زیر سوال برد

تولیت مسجد اعظم با بیان اینکه انکار غدیر تمام اصالت ها را در اسلام زیر سوال برد، گفت: منکران غدیر برای اینکه دیگران را به جای علی بن ابیطالب(ع) به خلافت برسانند و آنها را موجه جلوه دهند، دست به ادعاهایی از منظر خود زدند که ریشه در اسلام نداشت و مخالف با اصول اساسی دین بود.

آیت الله علوی بروجردی با بیان اینکه کسانی که جای پیامبر نشستند از مقام عصمت و عدالت برخوردار نبودند، ابراز داشت: آنها برای موجه جلوه دادن این مسئله، عصمت را حتی در میان انبیا و رسول الله برخلاف آیات قرآن کریم انکار کردند.

وی افزود: کسانی که بعد از پیامبر به خلافت رسیدند به مبانی احکام آشنا نبودند و از کتاب الهی و قرآن خبر نداشتند و با سنت پیامبر بیگانه بودند.

زیر سوال بردن حکم واحد در دین

تولیت مسجد اعظم با بیان اینکه صحابه پاسخ های متفاوتی به سوالات مردم می دادند، گفت: حضرت آیت الله العظمی بروجردی معتقد بود اجماع در مسئله تصویب معنا و موضوعی ندارد؛ برخی ها برای پاسخ به اختلاف آرای صحابه که ناشی از بی سوادی آنها به مبانی احکام بود گفتند اسلام حکم واحد ندارد و حکم خدا نداریم و هرکسی هرحکمی را ابراز کرد، حکم الله خواهد بود.

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به رنج های پیامبر اکرم(ص) در ابلاغ وحی و احکام الهی به مردم، گفت: مسئله تخطئه از مشکلات نفی غدیر است؛ آیا ممکن است در شریعتی حکم واحد وجود نداشته باشد؟

وی با بیان اینکه قرآن کریم وجوب اطاعت از «اولی الامر» را لازم می داند، ابراز داشت:  چه کسانی بعد از رسول الله، ولی امر شدند؟؛ براساس عقاید برخی از مذاهب، اطاعت از هرکسی حتی اگر فاسد و قاتل باشد و با کودتا روی کار آمده باشد، واجب است.

وی افزود: امروز در کشورهای اسلامی این واقعیت مشهود است که روئسای حکومت ها، ولی امر هستند و در نماز جمعه به آنها دعا می کنند در حالی که با زور و کودتا روی کار آمده اند.

آیت الله علوی بروجردی در ادامه با طرح این پرسش مبنی بر اینکه اگر مردم ملزم به اطاعت از هر حکومت زورگویی بودند پس اسلام به دنبال چه بود، ابراز داشت: جاهلیت عرب همین کار را می کرد و امروز نیز در دنیا نظام حاکم برهمین اساس مدیریت می کند.

وی افزود: بر اساس این تفکر، تنها کاری که اسلام به عنوان یک دین کرده است توجیه مذهبی زورگویی زورگویان و فاسقان است.

انتقامی که جاهلیت از اسلام گرفت

تولیت مسجد اعظم در ادامه افزود: بعضی از نویسندگان سنی مذهب نوشته اند حکومت بنی امیه انتقامی بود که جاهلیت از اسلام گرفت.

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به سندیت و پذیرش عامه از حدیث ثقلین، ابراز داشت: با روایات عامه نیز غدیر و ولایت امیرالمومنین(ع) اثبات شده است.

وی تصریح کرد: اثبات غدیر مسئله تمام شده ای است و یک انسان منصف نمی تواند به انکار غدیر بپردازد.

این استاد برجسته حوزه علمیه افزود: برخی گروه های مذهبی غدیر را کنار گذاشتند و می گویند پیامبراکرم(ص) برخلاف اراده خدا عمل کرده است.

عوارض جبران ناپذیر انکار غدیر

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به اینکه انکار غدیر عوارض جبران ناپذیری را برای جامعه اسلامی در طی قرون برجای گذاشته است، ابراز داشت: اگر امت اسلامی دچار تفرقه و گرفتار زمامداران نااهل شد به مسئله انکار غدیر بازمی گردد.

وی افزود: کسانی که با رسول الله جنگیدند بر اریکه خلافت اسلامی نشستند.

تولیت مسجد اعظم با بیان اینکه زمامداران عصر معاویه مردم را به شکلی پرورش دادند که روایت حدیث فضلیت علی(ع) جرم بود، اظهار داشت: البته نباید تمام مسائل را گردن عصر معاویه بیاندازیم چرا که روایت حدیث در زمان خلافت اول منع شد و در زمان خلفای بعدی راویان حدیث حبس و شکنجه می شدند.

آیت الله علوی بروجردی با بیان اینکه نقل است احادیث سوزانده شدند و از کتابت احادیث جلوگیری کردند، ابراز داشت: احادیث سینه به سینه از افراد نقل شده است.

جرم تلقی شدن حب به حضرت علی(ع)

وی با بیان اینکه حب و انتساب به حضرت علی(ع) در زمان معاویه جرم تلقی می شد، افزود: دشمنان اهلبیت(ع) به مدت 60 سال در منابر، امیرالمومین(ع) را لعن می کردند.

گروه های تکفیری از عوارض نفی غدیر هستند

وی ظهور و بروز گروه های تکفیری و داعش را حاصل نفی غدیر دانست و گفت: امروز گروه های تکفیری و داعش آبروی اسلام را می برند؛ قدرت های جهانی نیز داعش را مورد حمایت قرار می دهند تا اسلام را بدنام کنند.

نفی غدیر، داعش پرور است

آیت الله علوی بروجردی با بیان اینکه بدنامی اسلام از روز نفی غدیر بوجود آمده است، ابراز داشت: حرکت برخلاف مشی علی بن ابیطالب(ع) و غدیر، داعش پرور است.    

وی با اشاره به اظهارات خلیفه خودخوانده داعش مبنی بر اینکه مبلغ مبانی بنی امیه هستیم، اظهار داشت: داعش براساس تفکر بنی امیه بوجود آمد و در گذشته ریشه دارد.

تولیت مسجد اعظم با اشاره به دلاوری های یاران حضرت علی(ع)، ابراز داشت: یاران امیرالمومنین(ع) از جمله حجربن عدی «غدیر» را علی رغم تمام فشارها و کشتارها حفظ کردند.    

آیت الله علوی بروجردی با تاکید بر اینکه حضرت علی(ع) را باید با زبان و قلم یاری کرد، اظهار داشت: نمی توان از رسالت و روشنگری در جامعه اسلامی دست برداریم.

وی، انقلاب اسلامی را تمکن عظیمی در انتقال پیام غدیر به دنیا دانست و ابراز داشت: امروز با عنوان انقلاب اسلامی با نام علی(ع) در سطح دنیا صحبت می کنیم و راهی که فاطمه زهرا(س) در خطبه فدک فرمودند را باید تداوم بخشیم.

تولیت مسجد اعظم بر ضرورت پاسداشت غدیر تاکید کرد و گفت: «غدیر» راه اصالت در اسلام است.

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به شکل گیری صف اسلام جاهلی در مقابل اسلام علوی، اظهار داشت: اسلام جاهلی باید منکوب باشد اگرچه حاکم بر دنیای اسلام است.    

وی با اشاره به اینکه امروز یک میلیارد مسلمان بر اندک یهودیانی ذلیل است، گفت: آنهایی که به مصاف غدیر رفتند امروز با این مفهوم مواجه هستند.

بیداری اسلامی بدون ولایت علی(ع) محقق نمی شود

تولیت مسجد اعظم در پایان با بیان اینکه بیداری اسلامی بدون غدیر و ولایت علی(ع) تحقق پیدا نمی کند، خاطرنشان کرد: اگر صحبت از بیداری اسلامی می شود باید نام فاطمه زهرا(س) بر تارک این حرکت بدرخشد.















نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد