هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

بیانات حضرت آیت الله علوی بروجردی به مناسبت ایام ولادت حضرت سیدالشهدا و حضرت ابوالفضل العباس علیهما السلام



بیانات حضرت آیت الله علوی بروجردی به مناسبت ایام ولادت حضرت سیدالشهدا و حضرت ابوالفضل العباس علیهما السلام

روز میلاد امام حسین علیه السلام روز با عظمتی است؛ چرا که چشم و چراغ آفرینش متولد شده و فردی به دنیا آمده است که در درگاه خداوند، حائز ارج و مقام بلندی است.

عظمت امام حسین در عالم برزخ

  برخی مرحوم آخوند خراسانی را در خواب دیدند، آخوند انسان بزرگ، مهذب و زاهد است و پرورش یافتگان درس ایشان، امثال آقا سید ابوالحسن اصفهانی، آیت الله بروجردی، محقق کمپانی و محقق عراقی است؛ ولی به هر حال، به ایشان گفتند که وقتی شما از دنیا رفتید؛ آیا چیزی بود که در حسرت آن باشید و دوست داشته باشید که در دنیا آن را انجام می‌دادید؟    

  ایشان فرمودند: من یک حسرت دارم و آن این است که وقتی من از دنیا رفتم در عالم برزخ فهمیدم که امام حسین علیه السلام چقدر قدر و قیمت دارد و حالا، دلم می خواست اگر می‌توانستم برگردم و در مجالس عزای امام حسین علیه السلام بیشتر شرکت کنم و بیشتر برای امام حسین علیه السلام قدم بردارم.

نقش امام حسین در حفظ نماز

    همچنین، نقل شده است که آیت الله العظمی حاج سید احمد خوانساری که در تهران از مراجع و اعاظم و از  شاگردان مرحوم آخوند و حاج شیخ عبدالکریم حائری بود، هنگامی که در مسجد سید عزیزالله که مقدسین و بزرگان و علما در آنجا فراوان بودند، قصد اقامه نماز جماعت داشتند، قبل از اینکه تکبیر بگویند، مکثی می‌کردند و یک قدمی جلو می‌رفتند و یک مطلبی را آهسته می‌گفتند و  برای اقامه نماز برمی‌گشت.

    بارها از ایشان سوال شد که اگر این عمل مستحبی است به ما هم بگویید. ایشان به بعضی از خواص گفته بودند که من وقتی جلو می‌روم می‌گویم: السلام علیک یا اباعبدالله، و بعد به عقب برمی­گردم و نمازم می‌خوانم.

   آن آقایان که اهل فن بودند، سوال کردند که  این عمل چه مستند و دلیلی دارد؟ مرحوم خوانساری فرموده بودند که خود نماز، دلیل آن عمل است؛ چرا که اگر امام حسین علیه السلام نبود این نماز هم نبود و لذا این کمترین کاری است که ما باید به یاد آن حضرت باشیم که نماز را به ما رسانده است.

وفاداری حضرت عباس به امام حسین

  بنابراین، امام حسین علیه السلام در این مسیر دیده می‌شوند. ابوالفضل عباس علیه السلام هم کسی است که به این منبع جوشان، ‌اتصال پیدا می‌کند و چنان به این منبع فیض متصل می‌شود که تقریباً در کربلا نزدیک‌تر از ابوالفضل عباس علیه السلام به سیدالشهدا علیه السلام نداریم.

  حرکت، فداکاری و ایثاری که ابوالفضل عباس علیه السلام انجام داد یک کار ماندنی در تاریخ شد و برای همیشه مایه درس است؛ یعنی انسانی که دستگاه بنی امیه می‌خواهد او را امان بدهد، و تمام امکانات را هم در اختیارش بگذارد، بدون هیچ تاملی سیدالشهدا علیه السلام را ترجیح بدهد و حتی کوچکترین نظر موافقی هم به آنها نشان ندهد.

  عباس این راه را تا آخر نه مثل یک برادر یا مثل یک مرید، بلکه مثل یک عبد و تبع ادامه داد، و در همه مکاتبات و مکالمات، هر وقت که برادر را صدا می‌زد، می‌فرمود: السلام علیک یا مولای، نعم یا مولای و سیدی.  ابوالفضلی که خود رشید و تنومند بود و امیر المؤمنین علیه السلام ، ایشان را درس و آموزش می داد برای روز عاشورا آماده و مهیا کرده بود.

   البته اینها از تربیت ام البنین هم بود که از اول به فرزندان خود گفته بود که شما با اهل بیت فرق می‌کنید. ام البنین از وقتی که آقا امیرالمومنین علیه السلام شهید شدند، که ابوالفضل عباس علیه السلام 14 یا 15 ساله است تا زمان شهادت امام حسین علیه السلام که حدود 20 سال بعد است احترام و ادب را نسبت به خاندان رسالت به همه فرزندان خود آموخته است و حتی وقتی اسرا به مدینه، برگشتند، خیمه‌ای در آنجا بود که زنان هاشمی به خصوص زینب کبری و جناب ام کلثوم در آنجا نشسته بودند و زنهای بنی هاشم، می‌آمدند به خدمت آن حضرات و عرض تسلیت می‌گفتند؛ اما ام البنین کنار در خیمه ایستاد و داخل نشد، تا اینکه در آخر زینب کبری سلام الله علیها خودشان پاشدند، و آمدند دست ام البنین را گرفتند و او را بوسیدند، و گریه کردند، و فرمودند که مادر چرا داخل نیامدی و اینجا ایستادی؟

  ام البنین گفت که من دیدم بیشتر زنان هاشمی داخل خیمه هستند و ما هاشمی نیستیم و لذا صبر کردم که اینها تسلیت بگویند و بروند تا بعد، نوبت به امثال ما برسد؛ یعنی برای خودش حریم نگه می‌دارد واین حریم را هم ابوالفضل عباس علیه السلام در مقابل امام خودش نگه داشت؛  در کنار آب تشنه بود و تمام ذرات بدن و سلول‌های بدن که همه طلب آب داشتند، به یاد تشنگی برادرش، تشنه برگشت.

  اینها دارای قیمت و ارزش است؛ تنها جایی که گفت برادر، مرا دریاب، زمان به زمین افتادنش بود و زمانی بود که ابوالفضل دستی بر بدن نداشت و هر دو دستش را قطع کرده بودند.

   به قول شیخ جعفر شوشتری، ابوالفضل علیه السلام در آن حالت فاطمه زهرا علیها السلام را دید، که فاطمه زهرا سلام الله علیها به ابوالفضل خطاب پسرم می‌کند. او وقتی دید مادری زهرا برایش اثبات شد، آن وقت گفت یا اخا ادرک اخاک؛ این مطلب استبعاد ندارد؛ زیرا ابوالفضل آنقدر عظمت و شخصیت دارد که در کربلا یک حرم مستقل در کنار حرم سیدالشهدا علیه السلام دارد و باب الحوائج است و وقتی انسان از همه جا درمانده می‌شود،  سراغ ابوالفضل عباس علیه السلام می‌رود ، و در خانه او می رود.

جایگاه والای ائمه اطهار در بین مذاهب اسلامی  

  به هر حال این روزها ایام بسیار مبارکی است که مصادف با ولادت امام حسین، حضرت عباس و  ولادت با سعادت آقا علی بن الحسین سیدالساجدین علیهم السلام است. ما همیشه باید مفتخر باشیم و بدانیم که چه کسانی را داریم و اگر عرض ارادت و اخلاص داریم، نسبت به چه کسانی است و موالیان ما چه کسانی هستند.

    شیعه همچنان که همه انسانها به طرف فضائل متوجه هستند و از رذائل گریزان است، به سمت فضیلت متوجه است و این هنر را دارد که در بین مذاهب و فرق اسلامی، ارادت به کسانی می‌ورزد که همه مجسمه فضیلت هستند. آنهایی که مجسمه خیانت و حقه بازی هستند، موالی ما نیستند بلکه  موالی دیگرانند.  

  برخی از نویسندگانی که بعدا شیعه شدند همین نکته را در بین ادیان و مذاهب مختلف به عنوان علت تشیع خودشان بیان کردند؛ یعنی فهمیدند که اسلام از بقیه ادیان بالاتر است و شیعه نیز با آن موالیان پاک و نورانی خودش، در صدر مذاهب اسلامی است؛ موالی که هر کدامش یک موضوع مستقلی برای شرافت و کرامت این مذهب است؛ به خصوص علی بن ابی طالب و فاطمه زهرا علیهما السلام که مایه الگوی پیروان خود هستند.

   ما امیدواریم که خداوند ان شاء الله این اعیاد سعید شعبانیه را بر همه مسلمین و مومنین مبارک کند، و ما می‌خواهیم از این اعزه و موالیان خودمان و مخصوصا آقا حجت بن الحسن عجل الله فرجه که این عید را هم خدمت ایشان تبریک می‌گوییم، که گشایش و فرجی برای شیعه درست کنند.  روز جمعه در مسجد شیعیان قطیف انفجاری رخ داد که ده‌ها نفر کشته و چند نفر هم مجروح شدند و دولت اسلامی داعش این عمل را به عهده گرفته است. در یمن، افغانستان، پاکستان، زیارت رفتن جرم است. در روز شهادت امام موسی کاظم،  بمب در مسیر زائران گذاشتند و عده‌ای را کشتند.

     یابن الحسن، ‌مسنا و اهلنا الضر، ما از امام زمان گشایش و فرج عاجلی برای همه شیعیان و مسلمین می‌خواهیم.

جهل و نادانی مشکل اصلی دنیای کنونی اسلام

    مشکل امروز جهان اسلام جهل است، همانطور که در زمان امیرالمومنین علیه السلام هم در آن روز همین مصیبت بود که آنها طرفدار عثمان بودند با آن همه فسادهای مالی و فامیل گرایی که داشت و امام را کنار گذاشتند و این جهل بود؛ آنها دنبال فضیلت و اصالت نبودند؛ چون خدا را و دین خدا را نمی‌خواستند.

   امروز هم همین جهل در بین مسلمین حاکم است، آنها حدیث را کنار گذاشتند و فقط به فهم خودشان از کتاب قرآن اکتفا کردند؛  آنکه داعش می‌فهمد کتابی است که کشتن ده‌ها مسلمان و دست به دست کردن زنهای مسلمانان اعم از شیعه و کرد و سنی در بین آنها و فروختن آنها هیچ اشکال و گناهی ندارد.

   ما امروز، مبتلا به جاهلیت هستیم و از طرف خود شیعه به گونه‌ای گرفتارییم و با دیگران هم که خودشان را مسلمان می‌نامند به گونه دیگری گرفتاری داریم. جهل در بین ما عجیب و غریب است، و بعد از هزار و چهار صد سال، هنوز این سایه جهل و نا آگاهی از روی ما برداشته نشده است.

   همین عربستانی که خود را امام الحرمین و مرجع و ملجأ دنیای اسلام می نامند و در همه منابر کشورهای سنی برای او دعا می کنند با خفت و خواری، پیش رئیس جمهور آمریکا می‌رود و بعد با یک دنیا خوشحالی برمی‌گردد که آمریکا به ما  هلی کوپتر و وسایل نظامی داد: « ضربت علیهم الذلة والمسکنة».

تطهیر چهره معاویه با اصول ساختگی

   اشتباهاتی که در ابتدای دنیای اسلام رخ داد و خط اصیل و فرهنگ ناب محمدی را با عناوین دیگر منحرف کردند و مسالک مختلف کلامی را برای تثبیت حکومت خودشان درست کردند امروز به خوبی اثر خودش را نشان می‌دهد. اینها واقعیتی است که قابل انکار نیست. آنها کار را به جایی رساندند که عدالت را از شرائط امام جماعت بلکه از شرایط قضاوت ساقط کردند و حتی معتقد شدند که امام و پیغمبر هم نباید عادل باشد، بلکه بالاتر حتی عدل خدا را هم ساقط کردند. آنها اصولی را برای خود درست کردند که در آن سیستم معاویه نیز جای بگیرد و واجد شرایط خلافت باشد و یزید را به مراتب اعلی برسانند؛ به طوری که حکومت بنی امیه یک رویه سیاسی شده و اکنون نیز داعش رسما اعلام کرده است که ما می خواهیم حکومت آل امیه را زنده کنیم؛ یعنی  حکومت حسین کشی و علی کشی و الان هم اتفاق می‌افتد؛ یعنی این جهل تغییری و تبدیلی در آن پیدا نشده است و هیچ چیز در آن عوض نشده است. و هنوز کوچکترین آگاهی در آن پیدا نشده است.

تحریف مبانی قران توسط حکام جور در طول تاریخ

   ما نباید فقط به این دل خوش کنیم و یهود و نصارا را مذمت کنیم که کتاب خدا را تغییر داده است، باید دید که مسلمانان چه کردند؟ آیا اسلام برای توجیه کردن خلفا و رؤسای ظالم حاکم بر دنیای اسلام است که به اسم دین دست به جنایت می زنند؟

در حالی که شیعه به تک به تک روایات با دقت و نقد و بررسی می نگرد حتی روایات کتب اربعه؛ اما آنها کتاب صحیح بخاری را نقد نمی‌کنند. آنها افعال زشت معاویه را نقد نمی کنند و کسی جرات بیان آنها را ندارد و فقط می گویند که پیامبر اکرم فرموده است که اصحاب من همانند ستاره هستند که به هر کدام که اقتدا کنید هدایت می یابید[1]. آنها این روایتی را که خودشان هم می‌گویند مجعول است دلیل گرفته‌اند و چنین چهره ای را از اسلام به دنیا نشان می‌دهند؛ آنها بعد از اینکه اسلام آمد دوباره همان جاهلیت خودشان را برداشتند و به نام اسلام تبدیل کردند و ‌آن چیزی که از این اوضاع بیرون آمد اسلام حقیقی نبود؛ بلکه اسلام جاهلی بود که معاویه آن را عرضه می‌کرد. آنهایی که همه چیز را ملعبه کردند؛ به طوری که در حال مستی نماز صبح را در محراب هشت رکعت می‌خواندند و علمای سنی هم آن را توجیه کردند.

   در زمان بنی امیه این بحث مطرح شد که مقام خلیفه بالاتر است یا مقام رسول الله و نتیجه گرفتند که رسول الله فقط فرستاده شده است که مطالبی را از ناحیه خدا بگوید، اما خلیفه الله تمام اختیارات خدا را دارد و جانشین خدا است و لذا، خلیفه مقدم بر رسول الله است. یعنی حتی همان خلیفه مست هم که در محراب حاضر می شود در نظر مسلمانان از نظر رتبه برتر از پیغمبر است. در روزگار ما هم ولی امر در عربستان در مجلسی که مهمانان از آمریکا آمدند جام شراب در دست می‌گیرد، از نظر آنها اشکالی ندارد؛ زیرا معاویه و یزید هم همینطور بوده است؛ هارون الرشید و بنی عباس هم همینطور بودند و عثمانی‌ها در ترکیه هم همینطور بودند.

سوءاستفاده قدرتهای جهانی از مذاهب انحرافی

    قدرتهای بزرگ نمی‌توانند از مکتب اصیل حمایت کنند، بلکه سیاست آنها این است که از این مذاهب جعلی حمایت کنند، تا آن رئیسی که مورد حمایت آنها واقع شد، بتوانند آن را به عنوان ولی امر خدا معرفی کنند.

اما این نقشه در شیعه جایی ندارد و در اینجا ولی امر حقیقی، حجت بن الحسن است که دارای عصمت و علم است. لذا هیچ وقت آمریکا و انگلیس همراه ما نخواهند بود. اینها اگر میخواستند با ما همراه باشند برای ما مذهب بهاییت را درست نمی‌کردند. آنها در عربستان هم  وهابیت را درست کردند که با کودتا سرکار آمد. در ایران امیر کبیر این قضیه را فهیمد و آنها را سرکوب کرد

  لذا، وجود مقدس امام صادق علیه السلام فرمودند که اگر عالم به زمانه خود باشید، مرتکب اشتباه نخواهید شد؛[2] یعنی اگر چنین نباشی، و اگر آگاهی نداشته باشید انسان به اشتباه می افتد که ضررش از آن ضرری که آن خلفا زدند بدتر است.

  به هر حال ما مفتخریم که موالیان ما و آن کسانی که اظهار عشق و ارادت به آنها داریم همه مجسمه فضیلت هستند و از حضرت حجت بن الحسن عجل الله فرجه می خواهیم که عنایتی کند.


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

[1] اشاره به حدیث جعلی که عده ای از اهل تسنن از رسول گرامی اسلام نقل می کنند: اصحابی کالنجوم بایهم اقتدیتم اهتدیتم.

[2] اشاره به حدیث إمام صادق ( علیه السلام ) دارد: العالم بزمانه ، لا تهجم علیه اللوابس. (تحف العقول، ص356، الکافی، ج1 ، ص26 ، کتاب العقل والجهل ، الحدیث 29)



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد