هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

رجعت، نابودی شیطان و حکومت امیر مومنان علیه السلام



رجعت، نابودی شیطان و حکومت امیر مومنان علیه السلام
حضرت آیت الله یثربی دامت برکاته، در دویست و بیست ویکمین جلسه از سلسله جلسات به سوی معرفت، به ادامه اثبات مسئله رجعت با استناد به آیات و روایات پرداختند.

در این جلسه که در شامگاه چهارشنبه، 16 اردیبهشت 1394، مطابق با 17 رجب المرجب 1436 برگزار شد، استاد برجسته دروس خارج حوزه های علمیه قم، با مرور نتایج حاصله از جلسات گذشته، ابراز داشتند: بر اساس آیات الهی و روایات حضرات معصومین علیهم السلام، اولاً: قبل از قیامت، دوران رجعت در این عالم رخ خواهد داد. ثانیاً: در این دوران حضرت امیرالمومنین علیه السلام به همراه تمام انبیای الهی و حضرات معصومین علیهم السلام به این عالم باز خواهند گشت. ثالثاً: مومنان خالص به پیروی از حضرت امیرالمومنین علیه السلام و مشرکان محض در لشکر شیطان در دوران رجعت باز خواهند گشت. رابعاً: رجعت جزو باورهای قطعی شیعیان است.


استاد معظم در ادامه اظهار داشتند: حضرت امام صادق علیه السلام بر اساس روایت صحیح السند، منکرین مسئله رجعت را جزو شیعیان نمی دانند؛ حتی حضرت امام باقر علیه السلام، جابر را به دلیل اینکه آیه ای از قرآن را به دوران رجعت تفسیر کرد، تحسین نموده و برای او دعا نمودند.


رئیس حوزه علمیه کاشان با اشاره به روایت طولانی از نشانه های دوران رجعت، خاطر نشان کردند: شیطان قبل از آنکه از بارگاه الهی رانده شود، چنان عباداتی می کرد که هیچ فرشته ای، طاقت آن را نداشت؛ اما به دلیل غرور بیجا و پیروی از هوای نفس به عذاب الهی دچار شد. در دوران رجعت، شیطان به همراه پیروانش با لشکر حضرت امیرالمومنین علیه السلام به مقاتله می پردازد و در این نبرد، مغلوب شده و از صحنه روزگار محو خواهد شد.


معظم له در ادامه افزودند: بعد از این واقعه مهم، رسول خاتم صلی الله علیه وآله، زمینه حکومت برای حضرت امیرالمومنین علیه السلام را فراهم می آورند و هیچ مشرکی بعد از نابودی شیطان وجود ندارد. همچنین در آن زمان، همه اهل کتاب به پیامبر صلی الله علیه وآله ایمان می آورند و هیچ فرقه یا مکتبی، جز مکتب اصیل اسلام، وجود خارجی نخواهد داشت.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد