هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

محبت، اساس گردش زندگی است



محبت، اساس گردش زندگی است
همسران طلاب و دانش آموختگان مرکز فقهی اهل بیت علیهم السلام، همچون سالیان گذشته، با حضرت آیت الله یثربی دام ظله دیدار کردند. در این جلسه که به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت امیر المومنین علیه السلام برپا شد، معظم له، با اشاره به نقش اساسی محبت و مودت در تحکیم بنیان های خانواده، توصیه های مهمی به آنان نمودند.

در این جلسه که در روز جمعه، 11 اردیبهشت، مطابق با 12 رجب المرجب در بیت معظم له برگزار شد، استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم، با اشاره به مبانی اساسی در زندگی خانوادگی اظهار داشتند: بر اساس آیات الهی، بقا و استمرار آسمان ها و زمین در عالم خلقت، قانون عدالت و محاسبه است؛ اما آنچه که از آیات و روایات استفاده می شود این است که مبنای استمرار و تحکیم بنیان های خانواده، محبت و مودت میان زوجین و اعضای خانواده است. اگر گردش زندگی منهای محبت و مودت باشد، آن زندگی برای اعضای خانواده تبدیل به جهنم خواهد شد.


استاد معظم در ادامه افزودند: بر اساس منابع روایی، ازدواج و در کنار هم بودن زن و شوهر، نوعی نعمت شمرده شده است که باید همانند دیگر نعمت های الهی، به خوبی حفاظت و شکرگزاری شود. اگر از این عشق و علاقه ذاتی، ناشکری شود، خداوند این نعمت را از زوجین می گیرد؛ گاهی این کفران با حادثه دردناکی همراه می شود که باعث می شود همسران تا آخر عمر از وجود همدیگر لذت نبرند.


رئیس حوزه علمیه کاشان با اشاره به مهم ترین عوامل صفا و صمیمیت در زندگی خانوادگی ابراز داشتند: عوامل مهمی در تداوم و استمرار صفا و صمیمیت میان زوجین وجود دارد. یکی از این عوامل، تغافل و چشم پوشی اشتباهات همدیگر است. اگر همسر یا شوهر، به اشتباهات همدیگر دامن زده و آن را بزرگ جلوه دهند، عاقبت به جایی می رسند که در مقابل هم قرار گرفته و حتی حاضر نیستند لحظه ای با هم زندگی کنند. عامل دیگر، مدارا کردن و پذیرفتن شرایط اقتصادی و اجتماعی همسر می باشد. درست است که اکثر طلاب در زمینه اقتصادی دچار مشکل شده و یا در زمینه اجتماعی، با دیگر افراد جامعه تفاوت دارند؛ اما بانوان در ابتدا با علاقه به آنان جواب مثبت دادند و در هنگام مشکلات بزرگ باید با هم مدارا کنند. بعضا مشاهده شده است که عده ای از طلاب، به دلیل زیاده خواهی همسران شان، از شهر قم مهاجرت کردند و درس و مباحثه را کنار گذاشتند که این جای بسیار تاسف است.


معظم له توصیه های گرانقدری به همسران طلاب نمودند که مهم ترین آنها عبارت اند از: 1- در منزل، در امور طهارت، افراط و وسواس به خرج ندهند که امور عادی خانوادگی دچار اختلال شود. 2-درس خواندن برای طلاب و روحانیت، واجب عینی است. همسران باید فضای منزل را به گونه ای آماده کنند تا شوهران شان بتوانند با خیال آسوده، به امور آموزشی و پژوهشی خود بپردازند. 3- همه اعضای خانواده نیاز به پند و اندرز در مسائل شرعی و اخلاقی دارند؛ چرا که امروزه مسائل روزمره باعث شده تا جامعه امروزی از نظر مسایل دینی و مذهبی دچار ضعف فراوان شوند. از این جهت لازم است پدران و مادران در منزل مسائل شرعی را از کتب توضیح المسائل برای خود و دیگر اعضای خانواده بازگو کنند و در جهت اعتلای مسائل اخلاقی، در زندگی فردی و اجتماعی گام بردارند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد