هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

مظلوم ترین امامان، حضرت امام مجتبی علیه السلام ، ایام شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام،


مظلوم ترین امامان، حضرت امام مجتبی علیه السلام
حضرت آیت الله یثربی دامت برکاته در پایان درس خارج فقه، به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، ایشان را مظلوم ترینِ امامان معرفی نمودند.

این جلسه که در هشتم آذر ماه برگزار شد، استاد برجسته دروس خارج با استناد به شواهد و مدارک تاریخی، هفتم صفر المظفر را قوی ترین قول در مورد شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام دانستند.


استاد معظم با استناد به حدیث لوح افزودند: در حدیث لوح دو ویژگی برجسته برای حضرت امام مجتبی علیه السلام ذکر شده است؛ اول آنکه ایشان معدن علم الهی بودند؛ دوم آن است که با ولادت ایشان، خداوند متعال پیامبرش صلی الله علیه وآله را تکریم نمود.


رئیس حوزه علمیه کاشان با طرح مسئله صلح حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه اظهار داشتند: تمام حضرات معصومین علیم السلام، به ویژه حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام مظلوم ترین انسانهای تاریخ لقب گرفتند، ایشان با وجود علم فراوان، همواره مورد سرزنش و ملامت اطرافیان و نزدیکان خود قرار می گرفتند؛ افرادی همچون بشیر همدانی، موضوح صلح امام با معاویه را به چالش کشیده و ایشان را به ذلیل کننده مؤمنان متهم می کردند؛ اما حضرت با دلائل محکم و تذکر دادن مقام والای امامت و ولایت،آنان را به عمل زشت خود متنبّه می نمودند و جهالت آنان در مورد حکمت های صلح را نمایان می کردند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد