هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

روزنه‏اى به تاریخ ، رئیس بزرگ‏ترین حکومت روى کره زمین

روزنه‏اى به تاریخ

امیرالمومنین علیه السلام در زمان خود رئیس بزرگ‏ترین حکومت روى کره زمین بودند که در حال حاضر نظیر چنین حکومتى را که بر اکثر کره زمین حکومت کند در جهان نداریم. حکومت امیرالمومنین علیه السلام از همه حکومت‏هاى امروز گسترده‏تر بوده است. این داستان مربوط به زمانى است که امیرالمومنین علیه السلام رئیس حکومت بودند.
  روایت شده است پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله شب‏هاى ماه مبارک رمضان نماز تراویح(1) مى‏ خواندند. در اولین شب ماه مبارک رمضان پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله جهت اقامه نماز وارد مسجد شدند. مسلمان‏ها نیز پشت سر پیامبر صلى الله علیه وآله به صف ایستادند تا نماز را به جماعت بخوانند. پیامبر خدا صلى الله علیه وآله فرمودند: این نماز با جماعت خوانده نمى‏شود و خواندن نمازهاى مستحبى (نماز شب، نافله و...) با جماعت حرام است. طبق نوشته‏هاى مخالفین، پیامبر صلى الله علیه وآله به منزل رفتند تا نماز را در آن‏جا بخوانند و این سنّت تا زمان عمربن‏خطاب جارى بود، اما عمر گفت: چرا مسلمان‏ها به تنهایى نماز مى‏خوانند؟ بهتر است تراویح را به جماعت بخوانند.
او مى‏پنداشت - نعوذباللَّه - از پیامبر صلى الله علیه وآله به احکام خدا آشناتر است، لذا نماز تراویح را به جماعت خواند.
بعد از عمر، عثمان نیز نماز تراویح را با جماعت خواند. و هنگامى که امیرالمؤمنین علیه السلام به خلافت رسیدند، در ماه مبارک رمضان به عنوان رئیس حکومت اسلامى فرمودند:
خواندن نماز تراویح به جماعت حرام است، زیرا پیامبر صلى الله علیه وآله نیز خواندن آن را به جماعت تحریم کرده بود.
ناگهان سر و صدا و هیاهوى حاضران فضا را پر کرد.
امام حسن مجتبى علیه السلام خدمت پدر رسیدند و عرض کردند: یا امیرالمؤمنین، عده‏اى از این افراد که سال ها نماز تراویح را به جماعت خوانده‏اند، تظاهرات کرده‏اند و مى‏گویند: ما مى‏خواهیم نماز تراویح را به جماعت بخوانیم.
امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: آنهابروند و نماز تراویح را به جماعت بخوانند و حتى یک نفر را کیفر نکردند.
«این سیره که مطابق سیره پیامبر صلى الله علیه وآله بود یهودیان، مسیحیان، ستاره‏پرستان و پیروان دیگر آیین‏ها و دین‏ها را به‏راحتى به دین آسمانى و بى‏پیرایه اسلام جذب کرد».


 1) نماز تراویح هزار رکعت است که در ماه مبارک رمضان خوانده مى‏شود. در دهه اول هر شب بیست رکعت و در دهه دوم هر شب سى رکعت و شب‏هاى قدر هر شب صد رکعت خوانده مى‏شود. پیامبر خدا صلى الله علیه وآله این هزار رکعت نماز را در شب‏هاى مبارک رمضان مى‏خواندند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد