هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

آزمون الهى، مقایسه دو صحابى‏،عثمان به هنگام مرگ، هشت میلیون دینار طلا پول برجاى نهاد،معادل 27 تن طلاست.

آزمون الهى، مقایسه دو صحابى‏

ابوذر غفارى - رضوان الله تعالى علیه - و عثمان دو تن از اصحاب رسول‏ خداصلى الله علیه وآله بودند و هر دو بیش از بیست سال قبل از شهادت رسول‏ خدا صلى الله علیه وآله اسلام آوردند و بیش از بیست سال - با کم و زیاد - مصاحبت با رسول خدا صلى الله علیه وآله را درک کردند.
مسلّم است که چنین اصحاب با سابقه ‏اى در هزاران مجلس رسول‏ خدا صلى الله علیه وآله حاضر شدند، زیرا بنا به روایت علامه مجلسى در بحارالانوار رسول خدا صلى الله علیه وآله در شبانه روز دست کم پنج بار اصحاب را موعظه مى ‏فرمودند. پس از هر نماز، حضرت براى اصحاب مقدارى سخن مى ‏گفتند و این غیر از سخنرانى ‏ها و خطبه ‏هایى بود که به مناسبتى خاص ایراد مى‏ فرمودند. این افراد سال‏ها در محضر رسول خدا صلى الله علیه وآله بودند و در سفر و حضر، ایشان آنان را راهنمایى مى‏ کردند و شب و روز با ایشان بودند و مواعظ و خطابه ‏هاى گوناگون ایشان را مى ‏شنیدند.
براساس آنچه در روایات آمده است ابوذر در تبعید و بر اثر گرسنگى جان داد. بر این اساس مى ‏توان گفت: آن صحابى بزرگوار حتى مالک نیم درهم نیز نبوده است. زیرا اگر چنین بود چیزى مى‏ خرید و مى ‏خورد و دست کم - در صورتى که اجل حتمى او نمى ‏رسید - دیرتر مى ‏مرد.
  از سوى دیگر در تاریخ آمده است که عثمان به هنگام مرگ، هشت میلیون دینار طلا پول برجاى نهاد. هشت میلیون دینار طلا معادل 27 تن طلاست.
«این دو نفر هر دو صحابى رسول خدا صلى الله علیه وآله بودند و سال‏هاى سال در محضر ایشان حضور داشتند. امروز پس از هزار و چهار صد سال نه هیچ یک از این دو نفر در میان ما هستند و نه از آن 27 تن طلا اثرى هست. ولى نام نیک ابوذر و پایمردى و ایستادگى آن صحابى راستین بر سر آرمان‏هاى رسول خدا صلى الله علیه وآله همچنان نَقل محفل‏ها و مجلس‏هاست. در حقیقت دو صحابى پیش گفته مورد آزمون الهى قرار گرفتند، ابوذر با فقر و نداشتن و عثمان با انباشت ثروت و اموال کلان».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد