هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

ریحانه رسول الله(صلى الله علیه وآله وسلم) رفتار آن حضرت (علیه السلام) با مردم

ریحانه رسول الله(صلى الله علیه وآله وسلم) 


رفتار آن حضرت (علیه السلام) با مردم


http://www.wahidkhorasani.com/web/index.php?option=com_content&view=article&id=1584&Itemid=471&lang=fa


آن حضرت (علیه السلام) غلام سیاهى را دید که گرده نانى در دست داشت، لقمه اى خود مى خورد و لقمه اى به سگ مى داد، تا نان تمام شد.

امام (علیه السلام) پرسید چه تو را واداشت که لقمه اى خود بخورى و لقمه اى به آن حیوان بدهى. غلام عرض کرد: از چشمان نگران حیوان حیا کردم که او را مغبون کنم. امام (علیه السلام)فرمود: غلام چه کسى هستى؟ گفت: غلام ابان بن عثمان. پرسید: این باغ از کیست؟ گفت: از ابان بن عثمان. امام (علیه السلام) به غلام فرمود: تو را قسم مى دهم که از اینجا نروى تا من برگردم.


آن حضرت غلام و باغ را خرید، و نزد غلام برگشت، فرمود: تو را خریدم. غلام ایستاد و گفت: السمع والطاعة براى خدا و رسول و براى تو اى مولاى من. فرمود: باغ را هم خریدم، و تو را براى خدا آزاد کردم، و باغ را به تو بخشیدم.۱


 

 این چنین از احسان انسانى به حیوانى تقدیر کرد، و غلام را از بندگى به آزادى و از فقر به غنا رساند.

مردى نزد آن حضرت آمد، از فقر و تهیدستى خود بعد از ثروت شکایت کرد، امام (علیه السلام) فرمود: من آنچه را شایسته تو است نمى توانم انجام دهم، و هر چه بسیار باشد در راه خدا اندک است، اگر میسور را قبول کنى انجام دهم. گفت: اى پسر دختر رسول خدا قلیل را قبول مى کنم، و عطا را شکر مى کنم.

امام (علیه السلام) وکیل خود را حاضر کرد، و آنچه نزد او بود حساب کرد. فرمود: آنچه هست را بیاور. پنجاه هزار درهم حاضر کرد. فرمود:پانصد دینارى که با تو بود چه کردى؟ گفت: نزد من است. امر فرمود آن را هم آورد. پانصد دینار و پنجاه هزار درهم به مردى که عرض حاجت کرده بود، داد، و پس از آن زبان به عذر خواهى از کمى عطا گشود.۲

چنین کسى خلیفة الرحمان است، که مظهر رحمتى است که «وسعت کل شىء» .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد