هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

آیت‌الله وحید خراسانی: علم توأم با ایمان منتهی به خشیت الهی می‌‌


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با اشاره به آیه «إِنَّمَا یَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاء» گفت: مقام علما بهت آور است و کسی نمی‌تواند آنرا درک کند، کسانی که به این مقام رسیده‌اند آزمایش‌های فراوانی را پشت سر گذاشته‌اند.
وی با استناد به آیه «وجلت قلوبهم» ترس از خدا را مستلزم ایمانی قوی دانست و ابراز کرد: همچنان که ایمان دارای مراتبی است خوف هم مراحلی دارد که یک مرحله آن وجل است.
این مرجع تقلید با اشاره به تأثیر آیات قرآن در قلوب مؤمنان، اظهار کرد: اتکال مؤمنان به خدا فراوان است و هر آیه از قرآن که بر آنها خوانده می‌شود بر ایمان شان افزوده می‌‌شود و در چنین حالتی است که انسان به مقام خوف پروردگار می‌رسد.
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با بیان این‌که فرق میان علم و علمی از بدیهیات است، گفت: کسانی که به مقام علما رسیدند این‌ها از نظر حقیقی عالم نیستند و واجد علمی شده‌‌اند، اگر فردی از این مرحله ترقی کرد آنگاه به مقام علم می‌رسد و خشیت برای آن دل بوجود می‌آید.
این مفسر قرآن کریم با اشاره به آیه «لَوْ أَنزلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَرَأَیْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْیَةِ اللَّهِ» ابراز کرد: این آیه خطاب به پیامبر خاتم(ص) است، خشیت الهی باید چنین اثری داشته باشد و قلب مؤمنان باید با این آیه محک زده شود.
وی طلاب و روحانیان را به تدبر در سوره مؤمنون توصیه کرد و اظهار داشت: تدبر در آیات نخست این سوره در انسان خشیت الهی ایجاد می‌کند؛ اگر کسی دارای چنین صفاتی شد به ایمان حقیقی خواهد رسید.
این مرجع تقلید با بیان این‌که ایمان توأم با علم منتهی به خشیت الهی می‌‌شود، اظهار داشت: مقام مؤمنان در قرآن همین است، خشیت در انسان حالتی را بوجود می‌آورد که همه کائنات در نظرش محو شده و فقط خدا را می‌بیند.
حضرت‌آیت‌الله وحید خراسانی با بیان این‌که خداوند در قرآن افرادی را به عنوان الگو برای دیگران معرفی کرده تا مؤمنان ایمانشان را با آنها بسنجند، ابراز داشت: یکی از افرادی که به مقام خشیت الهی رسیده آسیه زن فرعون است که خداوند در آیات قرآن از آن به نیکی یاد کرده و او را سرمشق مؤمنان قرار داده است./927/پ202/ج
/ پایان خبر /

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد