هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

رد شهود حضرت زهرا و سوال مهم و اساسی شیعه از ابوبکر

 طبق قواعد و احکام اسلام ( قاعده ید ) حضرت زهرا سلام الله علیها برای اثبات حرفش نیازی به  شاهد نداشت و  این ابو بکر بود که باید شاهد می آورد .


 با این حال حضرت زهرا  سلام الله علیها  برای اثبات حرفش شاهد و دلیل اورد و آن شهود  علی امیرالمومنین  و امام حسن و امام حسین  علیهم السلام  و ام ایمن رضی الله عنها  بودند ( الدر المنثور ج 5 ص 273و 274 )

حال به طور اجمالی احوال شهودی را که فاطمه زهرا  حاضر کرد را  از مصادر اهل سنت  برس میکنیم .



--- حدیث متواتر از رسول الله  صلی الله علیه واله  { علی مع الحق و الحق مع علی  }


این حدیث در کتب معتبر اهل سنت امده است مثل : صحیح ترمزی ج 5 ص 592 ح 3714 / مستدرک علی الصحیحین ج 3 ص 134 و ص 135 ح 4629  و ج 3 ص 129 ح 4611 / مجمع الزوائد ج  7 ص 235 و 236 و ج 9 ص 134 و 135 باب الحق مع علی / تاریخ بغداد ج 14 ص 320 و ص 321 ح 7643 / تاریخ دمشق ج 42 ص 449 /  ربیع الابرار ج 1 ص 828و ص 829  و ...


---- حدیث متواتر از رسول الله  صلی الله علیه واله  { الحسن و الحسین سیدا شباب اهل الجنة }


این حدیث نیز در کتب معتبر اهل سنت امده است مثل: ترمزی ج 5 ص 614 ح 3768 / نسائی در الخصائص  ص 99 ح  124 / احمد  در مسند ج 3 ص 3 / حاکم در المستدرک  ج3 ح 368 / ابویعلی در المسند  ج 2 ص 395 ح 1169 / ابن اب شیبه  در المصنف ج  7 ص 512 ب 23 ح 2 / ابن ماجه  در السنن  ج 1 ص 44 ح 118 /  ابو نعیم  در حلیه الاولیا ج 4 ص 139 ح 206 / ابن حبان  در الاحسان ج 9 ص 55 ح 118 / الطحاوی در مشکل الاثار ج 2 ص 269 ب 310 ح 2103 / البغوی در شرح السنه  ج 8 ح  3935 .


----  { ام ایمن  زنی است  که رسول الله  شهادت به بهشتی بودن او داده است }


الطبقات الکبری ج 10 ص 213 رقم  11899



حضرت فاطمه  زهرا  با این شهود ی  که  پیامبر اکرم  در مورد انها  چنین  فرموده  نزد حاکم  غاصب ( ابوبکر ) حاضر شد  ولی  طبق مصادر معتبر خود  اهل سنت  ، ابوبکر این شهود  را رد کرد .( ابوبکر گفت  ام ایمن  چون زن است  شهادتش قبول نیست و امام حسن و امام حسین  چون طفل هستند  شهادت انها نیز قبول نیست  و شهادت امیرالمومنین را نیز رد کرد . )



 فخر رازی در تفسیر الکبیر ج 29ص 284 و ص 286 / ابن حجر مکی الصواعق المحرقه  ص 25 /  الحلبی در سیره  الحلبیه  ج 3 ص 486 و ص 489 / معجم البدلدان  ج 4 ص 270 و ص 273 رقم  9053 / وفاء الوفا باخبار المصطفی ج 3 ص 995 الی ص 1001/ شرح المواقف ج 8 ص 356


 چرا ابوبکر چنین کرد ؟؟


در سنن  ابی داود ج 3 ص 306 و ص 307 ح 3607 امده است  که رسول الله  صلی الله علیه واله  طبق شهادت  خزیمه بن ثابت  حکم کرد  و به همین  یک نفر اکتفا  کرد  و حکم صادر کرد  .

 ایا  مقام امیرالمومنین از خزیمه بن ثابت  کمتر بود که به شهادت  خزمیه اکتفا شد ولی شهادت امیرالمومنین رد شد ؟؟؟؟
علاوه برااینکه  طبق قوانین  قضاوت در اسلام  اگر شخصی یک شاهد  بیاورد  و  مدعی نیز بر اثبات  حرفش قسم یاد کند  ادعای او ثابت می شود . پس ابوبکر بر طبق قواعد اسلام باید  از حضرت زهرا  طلب قسم میکرد  و حقش را به او می داد ولی این کار را نکرد ( جامع الاصول ج10 ص 184و 185 ح  7681 و ح 7685 ) .


اما سوال مهم و اساسی شیعه این است  که :


با قطع نظر از تمام این حرف هایی که زده شد سنی ها  جواب بدهند که چرا  ابوبکر ، ادعای صدیقه  طاهره  فاطمه زهرا  دختر رسول الله  و علی امیرالمومنین  علیهما السلام  را  رد کرد ولی ادعای جابر بن عبد الله را  تصدیق کرد .

ماجرا از این قرار است ( این روایت را  بخاری در صحیحش نقل کرده است )  که هنگامی که  مالیات  بحرین  که به مدینه رسید  و به نزد ابوبکر اوردند  جابر بن عبدالله  نیز کنار ابوبکر بود  و گفت :  پیامبر به من فرمود  اگر مالیات  بحرین به مدینه رسید هر چقدر میخواهی از ان  را برای خودت  بردار . ابوبکر به جابر گفت : هر چقدر میخواهی بردار . و جابر در  بیت المال مسلمین  تصرف کرد  بدون اینکه  شاهدی بر گفته ی خویش بیاورد .


{{  شرح الکرمانی علی الصحیح البخاری  ج 10 ص 125 / فتح الباری فی شرح الصحیح البخاری  ج 4 ص 599 حدیث 2292 / عمدة القاری فی شرح  صحیح البخاری مجلد  6 جلد 12 ص 120 و ص 121 ح  5 باب من تکفل عن المیت  فلیس له  ان  یرجع }}


چگونه است که  ادعای جابر بن عبدالله  ( حتی بدون شاهد)   قبول میشود  ولی ادعای فاطمه الزهرا  که معصومه است  به دلیل ایه تطهیر و روایات رسول الله  ، رد میشود  با اینکه  بر گفته خویش شهودی مثل علی و حسنین  و ام ایمن  را آورد ؟
ایا ابوبکر و سنی ها  جوابی معقول و مقبول نزد  خدا و رسولش داردند ؟
اگر ادعای جابر بن عبدالله  بدون شاهد قبول شد  به خاطر این بود که  جابر صحابی بود   ، فاطمه زهرا  نیز صحابیه  بود  دختر رسول الله  بود . پس چرا  ادعای فاطمه  تکذیب شد  ولی ادعای جابر قبول شد ؟ 


سنی ها  جواب بدهند   چرا ابوبکر چنین ظلم فاحشی نسبت به سیده النساء کرد ؟ 


من منتظر پاسخ گویی اهل سنت  به این ظلم آشکار ابوبکر هستم و قول میدهم  در صورت دریافت  پاسخ قانع کننده  این وبلاگ را از صفحه دنیای مجازی حذف کنم .


 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد