هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

درسی از کلام فاطمه سلام الله علیها

درسی از کلام فاطمه سلام الله علیها

از امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام نقل شده است:


به همراه جمعى از یاران ، نزد رسول خدا ( صلوات الله علیه ) نشسته بودیم .


در این بین حضرت پرسشى را طرح کرد و پرسید:


آیا مى دانید، بهترین چیز براى زنان کدام است ؟



از میان جمعیت حاضر، پاسخى که آن حضرت را قانع سازد، شنیده نشد. عاقبت با عجز و ناتوانى همه از گرد او پراکنده گشتیم . هر کس به سویى رفت و من نیز به خانه فاطمه آمدم ، و فاطمه را از پرسشى که رسول گرامى عنوان کرده بود آگاه کردم . به او گفتم هر چند یاران آن حضرت کوشیدند و پاسخهایى دادند، اما هیچ یک از آنها نتوانست پاسخى را که مورد نظر حضرتش بود بر زبان آرد.


فاطمه گفت : پاسخ سوال را من مى دانم . آن گاه گفت :


بهترین چیز براى زنان آن است که مردان آنان را نبینند و آن ها نیز مردان را نبینند.


من نزد رسول خدا(صلوات الله علیه) باز گشتم و گفتم : اى فرستاده خدا! پرسشى که مطرح کردید پاسخش این است . (همان پاسخى که فاطمه داده بود عرض ‍ کردم ).


پیغمبر از این پاسخ خوشش آمد و فرمودند :


این پاسخ را از که شنیده اى ، تو که هم اینک اینجا بودى و پاسخ آن را ندادى ؟!


گفتم : از فاطمه .


پیغمبر فرمود: همانا فاطمه پاره تن من است .




کشف الغمه ، ج 2، ص 94؛ وسائل الشیعه ، ج 20، ص 67



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد