هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

بهترین همسر

بهترین همسر

از ازدواج حضرت زهرا سلام الله علیها با حضرت على علیه سلام چندان نگذشته بود پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم به دیدار آن ها آمد به آن ها مبارکباد گفت و پس از ساعاتى على علیه سلام براى کارى از خانه بیرون رفت .


پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم به فاطمه سلام الله علیها  فرمود:


"حالت چطور است ؟شوهرت را چگونه یافتى ؟"




فاطمه سلام الله علیها :


پدر جان شوهرم را به بهترین شوهر یافتم ولى جمعى از زنان قریش نزد من آمدند و به من گفتند:


"رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم تو را همسر یک نفر مرد فقیر و تهیدست نموده است "


پیامبر:

دخترم !نه پدرت فقیر است ، و نه شوهرت ، خداوند گنجینه هاى طلا چو نقره تمام زمین را در اختیار من نهاده است ولى من از آنها چشم پوشیدم ، و پاداشى را که در پیشگاه خدا است برگزیدم . دخترم ! اگر آنچه را که پدرت مى داند، مى دانستى دنیا در نظرت ناچیز جلوه مى کرد، سوگند به خدا در نصیحت و آموزش تو کوتاهى نکردم .شوهر تو در تقدم به اسلام و در علم و حلم از همه مقدمتر و بهتر است ، دخترم وقتى که خداوند بر سراسر زمین نگاه کرد دو مرد را برگزید یکى از آن دو را پدر تو قرار داد و دیگرى را شوهر تو.


یا بنته نعم الزوج زوجک لاتعصى له امرا :


"دختر عزیزم ! شوهر تو، نیکو شوهرى است همواره در همه امور، از او اطاعت کن "

سپس پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم على علیه سلام را به حضور طلبید و در شاءن و مقام فاطمه سلام الله علیها مطالبى گفت ، از جمله فرمود:

فاطمه سلام الله علیها پاره تن من است هر که او را برنجاند مرا رنجانده و هر کس او را شاد کند مرا شاد کرده است .

امام على علیه سلام در شاءن زهرا سلام الله علیها مى گوید:


"سوگند به خدا هیچگونه فاطمه سلام الله علیها را خشمگین و مجبور به کارى نکردم تا آن زمان که خداوند روح او را به سوى خود قبض کرد، و او نیز هیچگاه مرا ناراحت نکرد و از من نافرمانى ننمود، هر زمان به او نگاه مى کردم همه اندوهها و حزنها و رنجهایم برطرف مى شد".



بیت الاحزان ، ص 62، و 63


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد