هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

گزیده ناگفته هایی از حقایق عاشورا، اقرار ابن زیاد ،نامه ابن عبّاس به یزید


نامه ابن عبّاس به یزید


شاهدى دیگر بر این مطلب این است که بعد از شهادت امام حسین وقتى ابن زبیر در مکه اعلام خلافت کرد و مشغول بیعت گرفتن از مردم شد، ابن عبّاس و شخصیت هاى دیگر با او بیعت نکردند.

چون یزید از این ماجرا آگاه شد، در نامه اى از ابن عبّاس به جهت بیعت نکردنش تشکّر کرد و از او خواست که نگذارد مردم با ابن زبیر بیعت کنند بلکه مردم را به سوى یزید دعوت کند.


ابن عبّاس پاسخ ارزشمندى به نامه یزید داد. وى در پاسخ او نوشت:

  

اى یزید!... این که من با ابن زبیر بیعت نکرده ام، به خدا سوگند به جهت محبّت به تو نبوده است... چگونه من از تو حمایت کنم؟ تو حسین علیه السلام و فرزندان خاندان عبدالمطلب را که چراغ هاى هدایت و ستارگان دانش بودند به قتل رسانده اى و همه ایشان در عراق به دستور تو به قتل رسیده اند... هرگز فراموش نمى کنم که شما حسین علیه السلام را تحت تعقیب قرار دادید تا این که آن بزرگوار از حرم رسول خدا صلى اللّه علیه وآله به مکّه برود و او را فرارى دادید تا از حجاز بیرون رود و وارد خاک عراق شود.


این کلمات به نکات دقیق و ناگفته هاى عاشورا اشاره دارند. ناگفته هائى که از نکته هائى چنین ظریف و تاریخى سرچشمه مى گیرند.
ابن عبّاس در ادامه مى نویسد:
امام حسین علیه السلام را با خوف، ارعاب و نگرانى از حرم رسول اللّه صلى اللّه علیه وآله خارج کردید. سربازان تو در آن جا به جهت دشمنى با رسول خدا صلى اللّه علیه وآله و اهل بیت او علیهم السلام از فرصت استفاده کردند و با وجود کمى یاران او، همانند کشتار اهل شرک و کفر، آنان را به قتل رساندند!
اى یزید! بعد از این همه مصیبت، تو از من توقع محبّت دارى؟
خون خاندان من از شمشیر تو مى چکد و من باید از تو انتقام بگیرم.1


1 . تاریخ یعقوبى: 2 / 247 ـ 249، الکامل فی التاریخ: 4 / 127 ـ 128.


کتب و تألیفات آیت الله سید علی حسینی میلانی (مد ظله)کتاب های اعتقادی آیت الله سید علی حسینی میلانی (مد ظله) گزیده ناگفته هایی از حقایق عاشورا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد