هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

دین، ابزاری برای مطامع دنیوی! منزل وحی را به آتش کشیدند



دین، ابزاری برای مطامع دنیوی!
حضرت آیت الله یثربی دامت برکاته، در دویست و سی و چهارمین جلسه از سلسله جلسات به سوی معرفت، پذیرش امر ولایت و مقام عصمت اهل بیت علیهم السلام را شاخص اصلی برای باور صحیحِ دین الهی معرفی نمودند.
این جلسه که در شامگاه چهارشنبه 12 اسفند ماه 1394، مطابق با 22 جمادی الأولی 1437 برگزار شد، استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشتند: محبت به اهل بیت علیهم‌السلام بر اساس منابع شیعه و اهل تسنن، موجب کمال دینِ شخصِ باورمند می‌شود. مطابق زیارت عاشورا، تبرّی از دشمنان اهل بیت علیهم ‌السلام، رزق و روزی از جانب پروردگار متعال است. 
استاد معظم با اشاره به آیه اکمال و تفاسیر در ذیل این آیه خاطر نشان کردند: معیار باورمندی صحیح برای انسان، پذیرش ولایت امیرالمومنین و سایر ائمه معصومین علیهم‌ السلام است. دین الهی بدون امامِ دارایِ عصمت، اعتبار ندارد. 
ایشان با اشاره به اهمیت پایمردی در دین خاطرنشان کردند: اهمیت استواری در دین، به اندازه‌ای است که بزرگان اصحاب اهل بیت علیهم ‌السلام، به طور کامل مطیع مقام عصمت بوده و هر از چندی عقاید و باورهای دینی خود را برای تایید به محضر مقدس ایشان عرضه می ‌نمودند.  
معظم له در ادامه افزودند: در زمان حیات اهل بیت علیهم السلام، بعضی از اصحاب، همچون سفیان ثوری، به دلیل عدم معرفت و درک مقام عصمت، در مقام اعتراض به ایشان برآمدند و گویا خود را أعلم می دانستند! اما در مقابل افرادی همچون ابن ابی یعفور، عبدالعظیم حسنی و حمران بن أعین، چنان مطیع و دلبسته به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام بودند که تمام فرامین ایشان را با دل و جان می پذیرفتند و لب به اعتراض نمی گشودند.
آیت الله یثربی در پایان ابراز داشتند: منبع و سرچشمه اصیل دین، تنها مقام عصمت است، و جز این منبع، انحراف و گمراهی است. آنان که دین را وسیله رسیدن به مطامع دنیوی قرار دادند، تا جایی پیش رفتند که به نام و ادعای تقویت دین، منزل وحی را به آتش کشیدند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد