هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

ترس از استدراج(1)از چه مى‏ ترسى؟ دعا کردى و خداى متعال اجابت فرمود.

 ترس از استدراج(1)

یکى از اصحاب امام صادق علیه السلام خدمت حضرت رسید و عرض کرد:

یابن رسول اللَّه؛ دعا کردم خدا به من خانه‏ اى عطا کند، در اندک زمانى خواسته‏ ام برآورده شد. همچنین از خدا هزار درهم خواستم، دعایم مستجاب شد و همان هزار درهم به دستم رسید نه بیشتر و نه کم‏تر. همچنین از خدا خادمى طلب کردم همان شد. یابن رسول اللَّه، من از استجابت فورى دعاهایم بیمناکم.

حضرت علیه السلام فرمودند: از چه مى‏ ترسى؟ دعا کردى و خداى متعال اجابت فرمود.
عرض کرد: خشیت أن أکون مستدرجا؛ از آن ترسانم که مبادا به تدریج به نابودى کشانده شوم.
حضرت علیه السلام فرمودند: حال که مى‏ ترسى مستدرج باشى چه مى‏ کنى؟.
عرض کرد: شکر خدا مى‏ کنم و مى‏ گویم: الحمد للَّه؛ الحمد للَّه که محتاج این و آن نیستم، الحمد للَّه که فلان مشکل را ندارم.
حضرت علیه السلام فرمودند:
«فما أعطیتَ أفضل ممّا أعطیت؛ آنچه (نعمت شکرگزارى) به دست آوردى از آنچه [از مال دنیا] به تو داده ‏اند برتر است».(2)


 1) استدراج، از ماده: «درج» (پله = نردبان) به معناى: با تدریج به نابودى کشاندن است.
 2) مستدرک الوسائل، ج 5، ص 310، حدیث 5945.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد