هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

غصب فدک توسط ابوبکر و پرسشهایی پیرامون این حرکت ابوبکر

 

بعد از شهادت نبی اکرم  و غصب خلافت...

  توسط ابوبکر و عمر ، به پیشنهاد عمر برای تحت فشار قرار دادن  اهل بیت علیهما السلام  ، خمس و فدک و فیء را  از اهل بیت علیهما السلام قطع کردند . 






حضرت زهرا  بعد از مطلع شدن  از اخراج  کارگزارانش از فدک  و غصب انجا  توسط ابوبکر به سراغ او رفت  و به این کار اعتراض کرد  و فرمود  که رسول خدا  فدک را  به من بخشیده  است  و ملک شخصی من است  . 


ابو بکر از حضرت زهرا سلام الله علیها  برای اثبات حرفش درخواست شاهد کرد !!!!!


در شریعت اسلام " صاحب ید " برای اثبات حرفش نیاز به شاهد و بینه نداره .

(( برای واضح شدن این مساله یک مثال میزنم : فرض کنید شخصی چندین سال   زمین  یا باغ یا خانه ای را تحت اختیار دارد . همین که این شخص انجا را  در اختیار دارد  ، نشانه ای ست بر اینکه انجا  ما اوست  و اگر شخص دیگری ادعا کند  که ان باغ یا زمین یا خانه  مال " صاحب ید "  نیست  ، شخص مدعی باید دلیل بیاورد برای اثبات حرفش . مثلا سند یا اهد  یا بینه ای اقامه کند ))

در قضیه فدک  نیز به همین شکل است .  فدک تحت اختیار زهرا ی اطهر بود و ان شخصی ( ابوبکر ) که  ادعا کرد  فدک برای حضرت زهرا  نیست  باید  دلیل و شاهد  بیاورد . پس طبق قواعد مسلم  فقهی اسلامی ، ابوبکر باید  دلیل و شاهد بر اثبات ادعای پوچ  خود میاورد نه فاطمه زهرا سلام الله علیها . 


پس اینکه ابوبکر  از حضرت زهرا  طلب بینه و شاهد کرد ، یا دلیل بر جهل ابوبکر به شریعت  اسلام  است ( جالبه  خلیفه رسول الله  !!! از احکام اسلامی خبر نداره )  یا اینکه  دلیل بر ظلم  فاحش او  بر فاطمه زهرا  است( چون با اینکه میدانسته  حق با حضرت زهرا  است ولی باز هم حق او را نداده است )


 که در هر دو صورت  ، طبق قواعد خود اهل سنت  ابوبکر لیاقت  جانشینی رسول الله  صلی الله علیه واله  را ندارد . چون خود اهل سنت  در مهمترین کتب کلامی ، " عدالت "  و " اگاهی به اصول و فروع اسلام "  را  جزو  شروط امامت و خلافت  بعد از رسول الله  میدانند . ( شرح المواقف ج 8 ص 349 و ص 350 )
علاوه بر اینکه  ابوبکر با طلب کردن شاهد  جهل خود را نسبت  به قران  به اثبات رساند  . چون بنابر نص صریح قران  حضرت زهرا سلام الله علیها  معصومه است  و هر گونه رجس و پلیدی از ان حضرت  دور است . سوره احزاب ایه 33 ( إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً )

ایا می توان  ادعا کرد  فاطمه ای که  خداوند در باره ی او  چنین میفرماید  ، دروغ بگوید ؟؟؟!!!!!!
از کسی شاهد و  بینه  طلب میکنند  که احتمال  کذب او در ادعایش برود  ، ایا سیدة النساء العالمین  که منزه است  از هر خطل و گناه و رجس و پلیدی  ، ادعای کذب مطرح  میکند ؟؟


پ . ن :


 1) ابوبکر فدک را  غصب کرد  . 


2) ابوبکر از حضرت فاطمه  زهرا سلام الله علیها  طلب بینه و شاهد کرد . 


3) طبق قواعد و احکام اسلام  ( قاعده ید ) حضرت زهرا  برای اثبات حرفش نیازی به  بینه نداشت .
4) این ابو بکر بود که باید شاهد میاورد . 


5) شاهد خواستن از کسی که خدا او را  منزه از خطا  و اشتباهی میداند ، چه معنایی میتواند داشته باشد ؟؟؟


-----------
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد