هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

بیانات آیت الله علوی بروجردی در دیدار با پاسداران و بسیجیان شرکت کننده در دوره تربیت و تعالی


بیانات آیت الله علوی بروجردی در دیدار با پاسداران و بسیجیان شرکت کننده در دوره تربیت و تعالی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله علوی بروجردی (مدظله العالی) به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در جمع افسران و سربازان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به بیان شخصیت زینب کبری (س) پرداخت و گفت: از نظر ما زینب کبری (س) چون دختر فاطمه زهرا (س) یا علی بن ابی طالب (ع) است، برای ما اهمیت ندارد؛ اگرچه همین مسئله نیز برای اهمیت ایشان کافی است؛ اما شأن و مقام این شخصیت والا آنقدر بالاست که امام حسین (ع) ایشان را نائب خود قرار دادند؛ لذا از القاب ایشان نائبةالحسین می باشد.

ایشان اظهار داشت: عاشورا و حرکت کربلا نهضتی است که اگر بخواهیم به آن به صورت دقیق نگاه کنیم، تأثیرگذاری آن همانند تأثیرگذاری انقلاب کبیر فرانسه است؛ اما انقلاب تند و با خشونت نیست.

معظم له ابراز داشت: امام حسین(ع) در این نهضت به شهادت رسید؛ اما پیام رسانی زینب کبری (س) سبب شد تا کربلا مهجور و این حرکت عقیم نماند.

آیت الله علوی بروجردی خاطرنشان ساخت: زینب کبری (س) آنچنان بساطی پس از کربلا به پا کرد که حاکمان زمان از فجایع این حرکت تبری جسته و بدین سبب، حکومت بنی امیه را به اضمحلال کشیده شد.

ایشان تصریح کرد: پس از سرکار آمدن بنی عباس موج حرکت مردم به سمت کربلا آغاز شد و حکومت نمی توانست با این حرکات مقابل کند؛ به همین دلیل دستور داد قبر امام حسین(ع) را آب ببندند و خراب کنند؛ اما باز مردم در این مکان متبرک حضور یافته و مراسم خود را به پا می کردند.

معظم له بیان داشت: حتی آب و گاوی که برای شخم حرم حضرت آوردند، به پیش نمی رفت و امروز آن مکان معروف به حائر حسینی است.  

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به وضع جرائم مالی برای حضور در کربلا، اظهار داشت: به دلیل عدم جوابگویی این جریمه و حضور مشتاقانه مردم در کربلا، قطع دست نیز قانون گذاری شد که باز نتوانستند با این حرکت مردم مقابله کنند؛ حتی برخی یک دست خود را داده بودند و باز تقاضای قطع دست دیگر خود را داشتند تا بتوانند به کربلا بروند.

ایشان ابراز داشت: با تمام این مباحث، حضور عاشقان در کربلا تعطیل نشد؛ چراکه حسین (ع) مبدأ حرکت بود و زینب کبری(س) این حرکت را ادامه داد.

معظم له خاطرنشان ساخت: پس از کربلا چهره حضرت زینب(س) آنچنان پیر شده بود که حتی همسر او نیز ایشان را نشناخت؛ اما راه گم نشد و کربلا پا بر جا ماند.

آیت الله علوی بروجردی تصریح کرد: زینب کبری(س) الگوست و ما نباید این الگوها را از دست بدهیم؛ چراکه برای دستیابی به سعادت به چنین افرادی نیازمندیم.

ایشان بیان داشت: همه ما باید سعی کنیم در این مسیر و در ابتدا این بانوی بزرگ را بشناسیم؛ چراکه این شناخت ها ما را در حرکت یاری خواهد کرد.

معظم له اظهار داشت: امروز دشمنان، اسلام را به عنوان مکتب تکفیری و انتحاری معرفی می کنند و این همان انحراف بنی امیه ای است.

آیت الله علوی بروجردی در پایان ابراز داشت: آنان در آن روز نتوانستند این انحراف را در صفوف مسلمین جا بیاندازند و عاشورا و حرکت حسینی با آن مقابله کرد؛ اما امروز به دنبال این مباحث بوده و ما باید با ادامه مکتب حسینی در مقابل این دسیسه ها بایستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد