هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

مراسم سومین روز شهادت حضرت أبا عبد الله الحسین(ع) به همراه سخنرانی، مداحی و سینه زنی در دفتر حضرت آیت الله علوی بروجردی



مراسم سومین روز شهادت حضرت أبا عبد الله الحسین(ع) به همراه سخنرانی، مداحی و سینه زنی در دفتر حضرت آیت الله علوی بروجردی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله علوی بروجردی(مدظله العالی) به نقل از خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد پیش از ظهر امروز در مراسم آخرین روز عزاداری شهادت حضرت أباعبدالله الحسین(ع) که با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور، روحانیون و مردم ولایت مدار در دفتر حضرت آیت الله علوی بروجرودی برگزار شد، با بیان اینکه هدف امام حسین(ع) از قیام کربلا، احیاء دین پیامبرخاتم(ص) و اسلام ناب بوده است، گفت: آن حضرت با این قیام دین را از خطری بزرگ یعنی سقوط حتمی نجات داد.


 وی افزود: امام با این حرکت خود درس عزت، شجاعت، استقامت و روحیه خود باوری به مردم آموخت و زمینه را برای حکومتی جهانی آماده کرد.

این استاد حوزه ابراز داشت: أباعبدالله (ع) با قیام خود، جامعه اسلامی را از انحراف و گمراهی صد در صد که به وسیله حزب بنی امیه ایجاد شده بود، نجات داد و به همه مردم فهماندکه باید با ظلم به مبارزه برخواست و با ذلت و خواری مقابله کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد خاطرنشان ساخت: امام حسین (ع) در این حرکت، جهالت در جامعه را از بین برد و نقش محوری در ادامه حیات اسلام و تربیت فقه جعفری(ع) ایفاء کرد.

وی تصریح کرد: أباعبدالله (ع) سبب شد نقشه های دشمن و حزب بنی امیه برای از بین بردن اسلام و دین از بین رفته و با این قیام در مقابل تفسیر به رأی آنان ایستاد و در نطفه خفه کرد.


سخنران این مراسم بیان داشت: امام سوم شیعیان(ع) با شهادت مظلومانه خود دودمان بنی امیه را در تاریخ برای ابد در هم پیچید و تنها چیزی که از این قوم ظالم در اذهان مردم تا  ابد باقی ماند، جنایت فجیع آنان همانند بریدن سر، مثله کردن بدن شهداء، آتش زدن خیمه ها، کشتن طفل شش ماه، بستن آب بر روی عزیز ترین فرزند رسول خدا و ... بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد گفت: حزب بنی امیه، برای در امان ماندن از قیام های بعد از حادثه عاشورا، به هیچ کس رحم نمی کرد و هر تشکیلاتی را که مخالف حزب خود می دید، دوست یا دشمن به وضع فجیعی از بین می برد.


 وی اظهار داشت: این حزب هنگامی که برای برپایی حکومت و ادامه دولت خود، فرزندان رسول خاتم(ص) را به شهادت می رساند، قطعا نمی تواند مخالفت های ریز و درشت را تحمل کرده و آنان را نادیده بگیرد؛ اگرچه آنان دوستان دیروز این حزب به شمار رفته و برای تحقق اهداف پلید حزب بنی امیه تلاش زیاد کرده باشند.

این استاد حوزه در پایان خاطر نشان ساخت: دستگاه بنی امیه برای ادامه حیات خود هزینه های سنگینی را پرداخت تا جایی که بسیاری از رؤسای قبایل را برای کشتن پیام آور خون و قیام همراهی کرد و آنان را با کیسه های پر از پول و دینا فریب داد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

همچنین حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد پیش از ظهر امروز در مراسم سومین روز شهادت حضرت أبا عبد الله الحسین(ع) در بیت مرحوم  حضرت آیت الله بروجرودی برگزار شد، به معنای ادب در سیره معصومین(ع) از دیدگاه امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: ادب به این معناست که فردی در مقابل دیگران فروتن و با تواضع  بوده و خود را برتر از دیگران نداند.


وی افزود: امام حسین(ع) و سایر معصومین(ع) در برخورد با دیگران هم خود این گونه عمل کرده و هم دیگران را به این امر دعوت می کردند و با این گونه سفارش ها و اعمال، موجبات رشد و سعادت جامعه را فراهم می نمودند.

کارشناس برنامه سمت خدا ابراز داشت: مسئله ادب انقدر مهم بود که خدای متعال از ابتدا تا آخر خلقت بر اهمیت آن تأکید کرده و رشد و سعادت و حتی گمراهی را در گرو آن می داند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد گفت: حضرت حق از ابتدای خلقت به ملائک فرموده بود که نسبت به حضرت آدم با ادب و احترام رفتار کرده و بر او سجده نمایند.

وی افزود: سجده، حد اعلای ادب، خشوع و تواضع است و همین سجده سبب شد که حتی شیطان از آن ناخشنود شده و از مسیر حق و حقیقت ، دور و از درگاه خدای ایزد و منان رانده شود.


سخنران این مراسم خاطرنشان ساخت: سجده سبب نزدیکی و قرب به خدا شده و انسان را از شیطان دور و ابلیس را ناراحت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در ادامه تصریح کرد: بسیاری از افراد در خانه مستکبر و زورگو هستند و این در حالی است که پیامبر(ص) در همه حال به دنبال آن بودند که بتوانند در منزل شریک خوبی برای همسر خود بوده؛ در کارها به او کمک کرده؛ نان پخته و ظروف خانه را بشوید.

وی اظهار داشت: این تفکر که فقط غرب، اسرائیل و ایادی آنان مستکبر هستند، تفکری نادرست است؛ چراکه همه می توانند در خانه خود شخصی زورگو و ظالم باشند.


کارشناس برنامه سمت خدا ابراز داشت: زورگویی در تمام انسان ها وجود دارد؛ ولی میدان برای برخی از افراد آماده نشده و قطعا اگر پیدا شود، شناگر قابلی بوده و می توانند بر هر کس و هر چیزی ظلم کنند.

این کارشناس مذهبی در پایان یادآور شد: امام حسین(ع) حتی نسبت به فقرا و غلامان خود که سیاه چهره هم بودند، نهایت ادب و خشوع را رعایت می کرد و مهم نبود از چه قبیله و ملتی هستند.

در ادامه میتوانید تصاویر مربوط به مداحی و سینه در این مراسم را مشاهده نمایید.









نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد