هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه
هیئت  عزاداران  حضرت زهرا سلام الله علیها

هیئت عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها

اصفهان، خمینی شهر، جوی آباد،خ شمس ،خ پروین ،جنب مسجد حضرت امیر، خیمه گاه فاطمی،احیاءگران فاطمیه

در روز میلاد فرخنده و با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام ؛خانه های بهشت مان را ویران نکنیم



خانه های بهشت مان را ویران نکنیم
طبق سنوات گذشته در روز میلاد فرخنده و با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام نشست مادحین و شاعران همراه با ضیافت افطار در حسینیه مرحوم آیت الله یثربی برگزار شد.

 در این جلسه که به دعوت رئیس حوزه علمیه کاشان برگزار شد مادحین و شاعران کاشانی به مدیحه سرایی و شعر خوانی درمدح اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیها پرداختند.


در ادامه حضرت آیت الله یثربی دامت برکاته به بیان نکاتی خطاب به مادحین و شعرا اظهار داشتند: همه مادحین و شعرای این منطقه اهل ذوق و قریحه وانصافا از توانایی بالایی برخوردار میباشند ، توجه هرساله ما در این جلسه نسبت به جایگاهی است که شما دارید که موید این مسئله کلام امام صادق علیه السلام میباشد که میفرمایند : هرکس درباره ما شعری را بخواند خداوند در ازای هر بیت یک خانه در بهشت به او عطا میکند؛ ایشان اضافه کردند: شرط آن این است که کاری نکنیم که این خانه ها ویران شود .


استاد برجسته دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در خصوص جایگاه مادحین و شعرا این چنین بیان داشتند : جایگاه و شان شما خدمتگزاری به بارگاه اهل بیت عصمت و طهارت مخصوصا سبطین بزرگوار امام حسن مجتبی و سیدالشهدا علیهما السلام می باشد و باید به این توجه داشته باشید که نوکری اباعبدالله الحسین علیه السلام را میکنیم یا بانیان و دعوت کنندگان .


معظم له با طرح این سوال که آیا واقعا به اندازه دانش و علم مان پشت تریبون ها حرف میزنیم یا بیشتر از آن حد جلو می رویم بیان داشتند این خیلی بد است که یک عالم و انسان والا و با ارزشی که ما وقتی کم سن بودیم این آقا از مدرسین قوانین بود و از انقلابیونی است که در فاجعه هفت تیر در انفجار حزب جمهوری حضور داشت این آقا الان بیاید و بگوید جمهوری ما جمهوری اسلامی است یا جمهوری مداح ها ! من خدمت آن آقا میخواهم عرض کنم مادحین و ذاکرین و شعرای ما ساحتشان منزه از این طنز تلخ هست ، اینها همه جزء ارادتمندان ساحت اهل بیت سلام الله علیه اند و علاقه مند به نظام جمهوری اسلامی هستند و مداخله در امور علمی که خود میدانند در حدشان نیست و ورود به مسائل سیاسی که خود میدانند یک علم و دانش عظیم است نباید بکنند.


آیت الله یثربی با بیان اینکه فقاهت به این مفتی ها نیست گفتند ما سالهاست در اینجا ازشما آقایان مادحین خواهش میکنیم که شما به ما مدال ندهید همانطور که میگویند مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید هر کاری علم و تخصص خود را میخواهد من نمی دانم رشته تخصصی دین و ما آخوند ها چقدربیچاره شده ایم که هر کسی می خواهد بیاید و در رشته دین اظهار نظر کند و به شما توصیه میکنم بروید و مقتل مطالعه کنید که ما در هر فنی از دین امروزتخصص میخواهیم.


معظم له خطاب به مادحین و شعرا  بیان داشتند مراقب باشید که این زبان های شما گاهی می تواند به افراد آبرو بدهد و گاهی هم می تواند آبرو ها را ببرد "مرحوم علامه مداح و شاعر میگوید من رفتم در بیت مرحوم آیت الله بروجردی رضوان الله علیه و در روضه گفتم نایب امام زمان سلام الله علیه آقا از پایین داد زدند آقای علامه نگو نایب امام زمان من نوکر امام زمان هستم ما کجا و نیابت امام زمان سلام الله علیه کجا ! نواب اربعه نایب اند و من بدبخت هم نایب ! " چرا ما حد و حدود و مرز ها را نمیشناسیم هر کس را هر مقدار که میخواهیم بالاببریم اما به قیمت پایین آوردن امام مان نباشد و منزلت ائمه معصوم سلام الله اجمعین را حفظ کنیم.


رئیس حوزه علمیه کاشان در ادامه افزودند : آقایان به ما مدال ندهید شما که مدال میدهید ما باورمان می شود و ما هم که باورمان شد مسئله فرعی و اعتقادی مردم را عوضی میگوییم و مردم به گناه می افتند ، مردم به زنا می افتند و نسل حرام تولید میشود و گناه آن هم گردن شماست که مدال آیت الله بودن دادید، مراقب باشید که گاهی اوقات با 50 هزار تومان پول زبان شما را می خرند مراقبت بفرمائید که شما مداح و ذاکر اهل بیت سلام الله علیه هستید .


معظم له در پایان بیان داشتند یک درخت خوب به بار و میوه آن است شجره طیبه سید الشهدا سلام الله علیه که ما میخواهیم بگوییم شاخ و برگ آن شجره طیبه کربلا و عاشورا هستیم میوه اش چیست ؟ همچنبن همانطور که قبلا هم گفتم قیافه های شماست که بعضی اوقات برخی را میبینیم  پای منبر که می آید تازه میفهمیم این آقا مداح و ذاکر است سابق بر این مادحین یک پالتو و یا یک عبا میپوشیدند  ظواهر را رعایت بفرمائید و امیدواریم ان شا الله این میوه و محصولات و بار عملی و رفتار و گفتار باغ گلزار سید الشهدا سلام الله در اعمال و رفتار شما متجلی باشد



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد